Jump to content

Filmvisning: Mustangträffen 2014 - Mustang 50 år!


Daniel Linde

Recommended Posts

Internetpremiär för vår officiella film från firandet i Sälen 2014.
Filmen finns redan att köpa i vår webbshop men snart alltså även fritt på internet.

Internetpremiär: Fredagen 26 oktober 2018
Klockan: 19:00
Längd: 45 min

SE FILMEN HÄR (YouTube)

Vi kan då tillsammans titta på filmen och diskutera minnen från träffen.

När premiärvisningen är slut kommer filmen finnas kvar för dig som vill titta vid ett senare tillfälle.

 


Visa hela artikel

Link to comment

Hej alla Mustang älskare!

För mig som inte var där, har det varit underbara 42 minuter som jag följt vad alla Ni som var där var med om. Jag blir så nostalgisk och måste skriva av mig lite grand.

Mitt liv som "Mustangare" började år 1995 då jag köpte en Fastback av 1966 års modell. Jag blev helt fascinerad av modellen och de filmer man kunde titta på från år 1964 då bilen introducerades.

Det blev också samma år uppdrag i klubbens styrelse och jag satt som kassör fram till år 2009, då jag lämnade mitt uppdrag. Drog mig lite tillbaka, men var kvar som revisor. Jag ville ju se att ni skötte er. Hade ett kort mellanspel år 2012 med en värsting Mustang, men släppte den efter ½ år. Kom in i klubbstyrelsen igen år 2013 som vice ordförande, och fick även förmånen att vara med i Barcelona då man introducerade den nya 15 år års modell. Beställde också en sådan och fick den levererad den 12 sept 2015. Men se, det äventyret tog slut efter några månader. Året 2016 hittade jag dock tillbaka på ett fint sätt. Den gamla "Miss Ivy" som jag ägt 1999-2005 blev åter till salut och hösten 2016 kom den tillbaka till mig. Lämnade uppdraget i styrelsen 2017 men följer ändå med i klubbens arbete hela tiden. Köpte en ny Fastback 2018 så nu har jag två Mustanger. Är mycket involverad i arbetet med att fira Mustangens 55 år, och en stor fest skall hållas på Ronneby Brunn i augusti. 

Jag får mycket inspiration från er grabbar och vänner i Dalarna då jag tittade på filmen. Fy fan, vad ni var bra där. Alla ni hade säkerligen passat in den 17 april 1964 i en reklamfilm. Tack för att ni gjort denna film och jag hade gärna haft den på en CD också, om det nu går att ordna.

Nu laddar vi för 2019 och hoppas att vi skall nå upp till vissa av de nivåer ni låg på.

Hälsningar

Mats Håkansson

Eslöv

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment

Kan bara hålla med Mats om att detta var en höjdarträff som 2014 engagerade alla Mustang-ägare i klubben från norr till söder.

En tradition med en gemensam nationell träff startade redan 2007 med Pony Tour Sweden, 2009 med Ölandsträffen, 2011 med träffen på High Chaparrall sedan denna träff 2014 i Sälen - Mustang 50 år. 2016 samlades vi på Mustang Nats i Skövde och nu är det dags för Mustang 55 år på Mustang Nats i Ronneby.

Vi ses där den 23-25 augusti 2019! Välkomna!

Tord Jönsson / cmc1

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...