Mattsan November 22, 2018 Report November 22, 2018 Hallå därute. Har lite problem med en givare. Det är ca 10liter mer i tanken än givaren visar. Men, eftersom det är två så vill man ju veta vilken som gått hädan. Räcker det med att koppla ur en i taget eller måste dom mätas upp? Vill inte byta i onödan. Mvh Citera
mike85 November 22, 2018 Report November 22, 2018 Är tavlan bytt innan du skaffade bilen? Mätarvisan kan vara fel isatt. Citera
Mattsan November 22, 2018 Author Report November 22, 2018 Nä. Det är orginaltavlan som sitter där. Skall bytas i vinter, men det är en annan historia. Citera
Corvette November 22, 2018 Report November 22, 2018 Jag lurar på samma sak som Micke, när du tankar går den skalan ut plus lite till då? Kan säga att min hastighetsmätarnål på min 2016 sitter några mm fel... syns enkelt mot den digitala. Citera
Mattsan November 22, 2018 Author Report November 22, 2018 Nä. Upp till fullt och inte mycket längre. När den varnar och mätaren nästan står i botten får jag i 50 pannor. Min förra 05:a var helt annorlunda, där stämde antalet liter du fick i bra överens med vad mätaren visade. Nu är det ingen katastrof, det hade varit värre om det var tvärt om. Men det är mest för att det inte är ok. Citera
Corvette November 23, 2018 Report November 23, 2018 men den varnar ju när det är ca 10 l kvar, mao så visar den rätt!? Tanken är ju 16 gallon, 61 l, och du får i 50 l när den varnar När du har ca 5 l kvar kommer den säga noll som alla andra morderna bilar, detta då ett företag blev stämda i USA när de visade hur många km man skulle komma innan det var 0 km och detta diffade några km. Citera
Mattsan November 24, 2018 Author Report November 24, 2018 Hm! Tänkte inte på att det var min förra Musse som kan ha visat fel. Ni har förmodligen helt rätt boys, jag somnar om igen. Tack för hjälpen i alla fall. Citera
Recommended Posts