olechr November 27, 2018 Report November 27, 2018 Hej alla! Har en 2013 cab 5,0 GT som tjyvdrar ström när den står, på ett par månader tömmer den batteriet. Vad kan det vara? Hur felsöker man det lättast? Är det ok att bara koppla ur batteriet över vintern? Citera
Corvette November 27, 2018 Report November 27, 2018 (redigerad) du öppnar huven låter bilen stå orörd i 30 min så allt har somnat på bilen, om du öppnar eller stänger än dörr medan du felsöker har du väckt bilen igen å får vänta 30 min igen sedan är det bara att mäta och rycka säkringar tills du kommer till den som drar men jag tycker det låter helt normalt att den är tömd på ett par månader om den bara står bara koppla bort batteriet, står du i kallgarage borde du ta in batteriet så de inte frysersönder Ändrade %s av %s (%s) Citera
olechr November 27, 2018 Author Report November 27, 2018 3 minuter sedan, corvette said: Tack så mycket för svar, blir nog så att jag kopplar ur batteriet och sätter det på underhållsladdning. 3 minuter sedan, corvette said: Citera
Hjalle December 6, 2018 Report December 6, 2018 Viktigt att du stänger av radion i bilen så strömmen till slutsteget bryts. Om du ej stängt av den manuellt, så stänger ju bilen av radion efter några minuter, men ej strömmen till slutsteget vilket gör att batteriet töms på kraft. Citera
Recommended Posts