HasseH January 1, 2019 Report January 1, 2019 God afton! Jag håller på med det sista finliret på min 302'a och undrar hur jag ska montera slangar för god vevhusventilation. Jag bifogar några bilder och tips mottages tacksamt! Gott nytt år förresten! Citera
J&K Johansson January 1, 2019 Report January 1, 2019 I den ena ventilkåpan sätter du en pcv ventil (positive crankcase ventilation) funkar typ som en backventil, Den kopplas till pcv anslutning på förgasarfoten. Där vacuumet drar ur avgaser och övertryck ur motorn. På den andra ventilkåpan sätter du ett litet luftfilter eller ansluter till förgasarens luftburk, Där tar motorn in filtrerad ren luft. Så tror jag det funkar Citera
HasseH January 1, 2019 Author Report January 1, 2019 4 minuter sedan, J&K Johansson said: I den ena ventilkåpan sätter du en pcv ventil (positive crankcase ventilation) funkar typ som en backventil, Den kopplas till pcv anslutning på förgasarfoten. Där vacuumet drar ur avgaser och övertryck ur motorn. På den andra ventilkåpan sätter du ett litet luftfilter eller ansluter till förgasarens luftburk, Där tar motorn in filtrerad ren luft. Så tror jag det funkar Tack för snabbt svar! Så jag ska ta väck locket med nippeln på och sätta dit en och ventil istället? Jag har öppet filter på förgasaren och har ingen slang anslutning på den. Vet du vart slangen från "brake boostern" ska ta vägen? Citera
J&K Johansson January 1, 2019 Report January 1, 2019 På min holley finns en anslutning för pcv och en för bromsservo. Förmodligen kan du använda nippeln du har där på insuget till bromsservon Citera
HasseH January 1, 2019 Author Report January 1, 2019 11 minuter sedan, J&K Johansson said: På min holley finns en anslutning för pcv och en för bromsservo. Förmodligen kan du använda nippeln du har där på insuget till bromsservon Gött! Tack för hjälpen! Citera
Recommended Posts