Jump to content

Featured Replies

comment_164794

I den ena ventilkåpan sätter du en pcv ventil (positive crankcase ventilation) funkar typ som en backventil, Den kopplas till pcv anslutning på förgasarfoten. Där vacuumet drar ur avgaser och övertryck ur motorn. 

På den andra ventilkåpan sätter du ett litet luftfilter eller ansluter till förgasarens luftburk, Där tar motorn in filtrerad ren luft.

Så tror jag det funkar 🙂

• Author
comment_164796
4 minuter sedan, J&K Johansson said:

I den ena ventilkåpan sätter du en pcv ventil (positive crankcase ventilation) funkar typ som en backventil, Den kopplas till pcv anslutning på förgasarfoten. Där vacuumet drar ur avgaser och övertryck ur motorn. 

På den andra ventilkåpan sätter du ett litet luftfilter eller ansluter till förgasarens luftburk, Där tar motorn in filtrerad ren luft.

Så tror jag det funkar 🙂

Tack för snabbt svar! Så jag ska ta väck locket med nippeln på och sätta dit en och ventil istället? Jag har öppet filter på förgasaren och har ingen slang anslutning på den. Vet du vart slangen från "brake boostern" ska ta vägen?