January 1, 20196 yr comment_164793 God afton! Jag håller på med det sista finliret på min 302'a och undrar hur jag ska montera slangar för god vevhusventilation. Jag bifogar några bilder och tips mottages tacksamt! Gott nytt år förresten!
January 1, 20196 yr comment_164794 I den ena ventilkåpan sätter du en pcv ventil (positive crankcase ventilation) funkar typ som en backventil, Den kopplas till pcv anslutning på förgasarfoten. Där vacuumet drar ur avgaser och övertryck ur motorn. På den andra ventilkåpan sätter du ett litet luftfilter eller ansluter till förgasarens luftburk, Där tar motorn in filtrerad ren luft. Så tror jag det funkar 🙂
January 1, 20196 yr Author comment_164796 4 minuter sedan, J&K Johansson said: I den ena ventilkåpan sätter du en pcv ventil (positive crankcase ventilation) funkar typ som en backventil, Den kopplas till pcv anslutning på förgasarfoten. Där vacuumet drar ur avgaser och övertryck ur motorn. På den andra ventilkåpan sätter du ett litet luftfilter eller ansluter till förgasarens luftburk, Där tar motorn in filtrerad ren luft. Så tror jag det funkar 🙂 Tack för snabbt svar! Så jag ska ta väck locket med nippeln på och sätta dit en och ventil istället? Jag har öppet filter på förgasaren och har ingen slang anslutning på den. Vet du vart slangen från "brake boostern" ska ta vägen?
January 1, 20196 yr comment_164797 På min holley finns en anslutning för pcv och en för bromsservo. Förmodligen kan du använda nippeln du har där på insuget till bromsservon
January 1, 20196 yr Author comment_164798 11 minuter sedan, J&K Johansson said: På min holley finns en anslutning för pcv och en för bromsservo. Förmodligen kan du använda nippeln du har där på insuget till bromsservon Gött! Tack för hjälpen!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.