Jump to content

Svets och bensinledning etc


Alin92

Recommended Posts

Jag har lite svetsjobb i golvet på mustnangen, inga mängder, jag byter inte hela floorpan, utan lappar lite, det är framförallt runt tapp-hålet ovan balkens bakdel.  På förarsidan är det ju en soppa-ledning, järn och genom Torqueboxen är det en slang.  Hur brukar ni göra.  plocka bort helt?  pallar den det eller byter jag bättre den på än gång?.  Hur pass nervig skall man vara  då man slipar, ev svetsar etc?  Den är torr och fin, ledningen, möjligen så är det lite väta där slangen tar över som går genom Torqueboxen, och hur den är därute, vet jag inte!  Lite tips och råd skulle uppskattas!

Link to comment
Share on other sites

Bra råd, men vilket djävla jobb.  Dessutom har jag säkert halvtank.  Sen har jag  även annat brandfarligt, vätskor och annat i garaget, så jag har vant mig att vara försiktig, täcka av och kolla.  Sen är det så här att jag funderar opp att om jag skruvar bort ledningen, eller börjar pilrå på den så rör man runt och då lösgör man en massa,,, eller?  jag tänker såhär:

Ta ut tanken och ledningen!

Lossa ledningen och plugga den enligt konstens alla regler

Vara försiktig.

Då jag har jobbat på passagerarsidan har jag inte lossat någon leding inte gjort något faktiskt och då har jag ändå bytt hela Momentlådan

Link to comment
Share on other sites

Javisst det går säkert bra. Men jag har garaget vägg i vägg med huset som mina två små barn ligger och sover i, så jag får dåligt samvete om jag tar för stora risker. De kvällar när jag har svetsat så går jag ut säkert fem gånger eftetåt och sniffar runt. Jag tror inte att några försäkringar gäller heller om man eldar upp huset mha svetsapparat. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har erfarenhet av att byta ut metalledningen mot gummislang, Bensinledningen alltså?.  Eller har någon någon annan plan, ide?  Jag vill alltså rostlags och svetsa en del i golvet och känner att det är nog säkrast att ta bort ledningen.  Som det är nu har jag metalleldning från tanken förutom i Torqueboxen där det är gummi för att sedan återgå till metall, i innerskärm och motorrum.

Hur tycker ni jag skall göra, krångla dit ett original, som känns bökigt och jag har inte så mycket plats,  Lossa och blåsa ur den jag har och låta den ligga + plugga inflödet, eller byta hela skiten mot något mer lättarbetat, gummi etc!?

Link to comment
Share on other sites

38 minuter sedan, Alin92 said:

Den plåtdetalj som är inne i bilen rakt ovan främre bladfjäderfäste, vad heter den, vad kallas den sv eller eng?

Jag menar alltså inte den undre delen bakre Torque box, eller räknas allt i i den box:en?  aller är det golvplåt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...