roollun January 22, 2019 Report January 22, 2019 hej jag har bytt packbox ,neutral kontakt ,Filter,o-ringar till växelväljare i min C4 låda monterade ihop allt igen och olja ca 5L . Startade upp bilen i P-Läge vilket visade sig vara Back nu ? övriga läge va ett steg fel , P-läge fanns inte. har försökt justera växelarmen men får inte rätt på det /Rolf Citera
66musse January 23, 2019 Report January 23, 2019 Hej mest troligt att du har fått växelväljaren fel när du satt i ventilpaketet. på växelväljaren i som sitter i huset går det en tapp som ska passa i kolven som sköter växelvalet på ventilpaketet. Det kan va lite trixigt att få den rätt om man är ovan men kolla noga när du sätter ihop så blir det bra hittade en bild på nätet.. hoppas du förstår hur det menas? Annars kan jag knäppa en bättre bild på ett ventilpaket ikväll. Mvh Mattias Citera
roollun February 11, 2019 Author Report February 11, 2019 hej Mattias Tack för svaret jag är inne på samma linje . jag är även nyfiken på vilken låda jag har årsmodell, finns det något att gå på stämpel eller så ? Bilen är en 65a eller "64" vet ej enligt plattan på dörren 64a. /Rolf Citera
66musse February 12, 2019 Report February 12, 2019 Hej. kolla på var sida om växellådan, det finns ett lock på var sida och i fästbultarna där brukar id brickan vara fastskruvad. du når det enkelt underifrån. hör av dej när du hittat och vad det står på den. //Mattias Citera
66musse February 17, 2019 Report February 17, 2019 Titta på sidan av lådan Strax ovanför växelaxeln, där ska det sitta ett nummer på huset som talar om vilket årtal det är, det är inte lika exakt som den brickan som ska finnas för dom använde växellådshusen över årsmodellerna men det är så nära du kan komma utan brickan. Citera
Recommended Posts