V-näs February 9, 2019 Report February 9, 2019 Hej, jag har problem med att min -66 289 2V går varm vid normal landsvägskörning. Gjort kylarrens x3, sköljt kylare och motor och termostaten är demonterad. Förre ägarnen hade bytt kylare och vattenpump. Tips på vad att göra ytterligare mottages tacksamt. //Per Citera
Tbird February 9, 2019 Report February 9, 2019 Sätt dit en termostat, detta för att få korrekt cirkulation i motorn. Finns det kåpa mellan kylare och fläkt? Det måste sitta en kåpa och man ska se till att fläktbladen sitter halvvägs innanför kåpan. Citera
Per Berglund February 9, 2019 Report February 9, 2019 (redigerad) 2 timmar sedan, V-näs said: Hej, jag har problem med att min -66 289 2V går varm vid normal landsvägskörning. Gjort kylarrens x3, sköljt kylare och motor och termostaten är demonterad. Förre ägarnen hade bytt kylare och vattenpump. Tips på vad att göra ytterligare mottages tacksamt. //Per Innan du går T-birds åtgärder Vadå varm? Har du kollat temperaturen exakt? Minst 90 grader ska temperaturen alltid ligga på Köp en Biltema vattentemp mätare för 159spänn så får du bekräftat mer exakt. Mustangens mätare är inget att förlita sig på.... Om du inte redan kollat? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts