Jump to content

Recommended Posts

Hej, jag har problem med att min -66 289 2V går varm vid normal landsvägskörning. Gjort kylarrens x3, sköljt kylare och motor och termostaten är demonterad. Förre ägarnen hade bytt kylare och vattenpump. Tips på vad att göra ytterligare mottages tacksamt.

//Per

Sätt dit en termostat, detta för att få korrekt cirkulation i motorn.

Finns det kåpa mellan kylare och fläkt?

Det måste sitta en kåpa och man ska se till att fläktbladen sitter halvvägs innanför kåpan.

(redigerad)
2 timmar sedan, V-näs said:

Hej, jag har problem med att min -66 289 2V går varm vid normal landsvägskörning. Gjort kylarrens x3, sköljt kylare och motor och termostaten är demonterad. Förre ägarnen hade bytt kylare och vattenpump. Tips på vad att göra ytterligare mottages tacksamt.

//Per

Innan du går T-birds åtgärder

Vadå varm?

Har du kollat temperaturen exakt?

Minst 90 grader ska temperaturen alltid ligga på

Köp en Biltema vattentemp mätare för 159spänn så får du bekräftat mer exakt.
Mustangens mätare är inget att förlita sig på.... Om du inte redan kollat?

Ändrade %s av %s (%s)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...