Evald March 8, 2019 Report March 8, 2019 (redigerad) Hej Behöver hjälp med att stilla min nyfikenhet angående byte av bakaxel utväxling på en mustang 2019 manuell, därför söker jag svar av er andra mustang gurus. Om man ska ändra ifrån 3,55 till 3,73 är det tvunget att lada en ny tune eller det räcker att ändra värdet i PCM (Power controll modul) , vill unvika att ändra tune. Med vänlig hälsning Ändrade %s av %s (%s) Citera
RRS550 March 8, 2019 Report March 8, 2019 2 timmar sedan, Evald said: Hej Behöver hjälp med att stilla min nyfikenhet angående byte av bakaxel utväxling på en mustang 2019, därför söker jag svar av er andra mustang gurus. Om man ska ändra ifrån 3,55 till 3,73 är det tvunget att lada en ny tune eller det räcker att ändra värdet i PCM (Power controll modul) , vill unvika att ändra tune. Med vänlig hälsning Hej Inte svar på din fråga, men är det en manuell eller A10. Manuella har redan 3:73, Citera
Corvette March 8, 2019 Report March 8, 2019 JA du måste ha en en dosa och ändra bakaxelutväxlingen Citera
Evald March 8, 2019 Author Report March 8, 2019 42 minuter sedan, RRS550 said: Hej Inte svar på din fråga, men är det en manuell eller A10. Manuella har redan 3:73, hej det gäller manuell låda , glömde skriva det. Eu mustangen kommer tyvärr med 3,55 utväxling i europa. . Citera
Evald March 8, 2019 Author Report March 8, 2019 20 minuter sedan, corvette said: JA du måste ha en en dosa och ändra bakaxelutväxlingen Tuner , typ SCT eller nguage förstår jag att det är tvunget , jag undrar om det behövs en ny programvara som måste ladas in på bilens dator, eller det räcker med att gå in i parametrarna till bakaxelutväxlingen och ändra. Som man kan göra på Ford Performance procal tool. Citera
RRS550 March 8, 2019 Report March 8, 2019 20 minuter sedan, Evald said: Tuner , typ SCT eller nguage förstår jag att det är tvunget , jag undrar om det behövs en ny programvara som måste ladas in på bilens dator, eller det räcker med att gå in i parametrarna till bakaxelutväxlingen och ändra. Som man kan göra på Ford Performance procal tool. Av det jag läst så skall det inte behövas en tune Citera
Evald March 8, 2019 Author Report March 8, 2019 8 minuter sedan, RRS550 said: Av det jag läst så skall det inte behövas en tune Ok Tack så mycket. Citera
Gtttggg March 9, 2019 Report March 9, 2019 22 timmar sedan, Evald said: hej det gäller manuell låda , glömde skriva det. Eu mustangen kommer tyvärr med 3,55 utväxling i europa. . Jag har 3,31 på min EU-mustang. Man låda. Citera
Evald March 9, 2019 Author Report March 9, 2019 (redigerad) Performance pack 1 och 2 och bullitt årsmodell 2018- och framåt (bullitt 2019) i USA har 3.73 utväxling original monterat, men det går att välja även på andra mustang gt som extra tillval. Fattar inte varför ford Europa har bestämt att det ska vara 3.55, särskilt inte med den uppdaterade mt82-4 växellåda. Där växlarna är ännu mer utdragna. Toppar 130km/h på tvåan, och maxar hastigheten på 4ans växel. . Visst vi får bättre bränsleekonomi, men vem bryr sig om det i en sån här bil, vi förlorar acceleration. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Evald March 9, 2019 Author Report March 9, 2019 En bra video, som verkligen visar hur långa växlarna är. Citera
Evald March 9, 2019 Author Report March 9, 2019 3 timmar sedan, Robban1 said: Jag har 3,31 på min EU-mustang. Man låda. Du kör väl EcoBoost? Citera
Gtttggg March 10, 2019 Report March 10, 2019 19 timmar sedan, Evald said: Du kör väl EcoBoost? Korrekt Citera
Evald March 10, 2019 Author Report March 10, 2019 26 minuter sedan, Robban1 said: Korrekt Det skiljer vissa detaljer på GT och EcoBoost. Vet ej om växellådorna skiljer sig åt mellan gtn och ecoboosten. Uppenbarligen bakaxel utväxlingen. Kan tänka mig att EcoBoosten är snabbare på en avancerad bana än gtn, mer balanserad inte så framtung, båda har sina för och nackdelar. Citera
Gtttggg March 10, 2019 Report March 10, 2019 4 timmar sedan, Evald said: Det skiljer vissa detaljer på GT och EcoBoost. Vet ej om växellådorna skiljer sig åt mellan gtn och ecoboosten. Uppenbarligen bakaxel utväxlingen. Kan tänka mig att EcoBoosten är snabbare på en avancerad bana än gtn, mer balanserad inte så framtung, båda har sina för och nackdelar. Det stämmer att ecoboost är lättare än GT och därmed mer lämplig för aktiv körning på krokvägar eller bana. Citera
Tbird March 11, 2019 Report March 11, 2019 3.55:1 jämfört med 3.73:1 är ett litet steg, 5% skillnad. ca 50 rpm per 1000 rpm. Tex. varvar med 5000 rpm med 3.73 då varvar den 4750 rpm med 3.55. Det är upp till en själv om man tycker man får det lilla extra för pengarna man lägger ner på det. 1 Citera
Evald March 11, 2019 Author Report March 11, 2019 Tackar för den uträkningen Får köra en sommar först och utvärdera det hela. 3.55. 3.73. Eller rent av nästa steg till 4.09. Citera
Bruno March 12, 2019 Report March 12, 2019 On 2019-03-09 at 12:07, Evald said: Performance pack 1 och 2 och bullitt årsmodell 2018- och framåt (bullitt 2019) i USA har 3.73 utväxling original monterat, men det går att välja även på andra mustang gt som extra tillval. Fattar inte varför ford Europa har bestämt att det ska vara 3.55, särskilt inte med den uppdaterade mt82-4 växellåda. Där växlarna är ännu mer utdragna. Toppar 130km/h på tvåan, och maxar hastigheten på 4ans växel. . Visst vi får bättre bränsleekonomi, men vem bryr sig om det i en sån här bil, vi förlorar acceleration. Miljöpartiet bryr sig 1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.