Jump to content

Eftermarknadsradio


cabrune

Recommended Posts

Har slängt ut min Shaker 500. Monterat en Pioneer AVH-X390BT, med medföljande kablage för min Mustang GT 2007. Högtalarna fungerade utom vänster fram. Kopplade 6volt på utgående kabel 1 o 2 ifrån subwoofer 4R3T-18C808-AC, samt på 3 o 4. Båda hade samma resultat, brummande på vänstra/stora dörrhögtalaren. Kontrollerade ohmtalet på 1 o 2 samt 3 o 4. De blev lika 3,2 Ohm. Är det 2 st högtalare i vardera dörr? Bredvid ovanstående subwoofer sitter en subwoofer 7R3T-18C808-AA. Är det någon som vet vad det är för skillnad på dessa två? Båda är monterade på vänstra sidan, vid vänster fot. Bör det inte vara 4 st?  En för varje högtalarpaket?  Har ej hittat några fler. Kan subwoofern …………...AC vara för främre högtalare och ……………..AA för de bakre? Subwoofern kan ju vara trasig, Kom ej ihåg hur det var med ljudet vid den gamla radion. 

Link to comment
Share on other sites

Basarna i dörrarna har två spolar i varje bas som går från slutstegen, ett steg per bas.

Hötalarna över basarna går från stereon.

Vet inte mer, bytte stegen å alla högtalare när jag bytte stereo så behövde inte tänka på dom.

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, mike85 said:

Basarna i dörrarna har två spolar i varje bas som går från slutstegen, ett steg per bas.

Hötalarna över basarna går från stereon.

Vet inte mer, bytte stegen å alla högtalare när jag bytte stereo så behövde inte tänka på dom.

Tack, det förklarar varför det brummade ifrån bägge ingångarna. Jag fick ordning på högtaleriet. 2 RCA saknades. När de monterades fungerade det perfekt. Nu blir det att ställa på bilen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...