68mustang April 10, 2019 Report April 10, 2019 Hej! hur bär jag mig åt för att lossa justerskruvarna till strålkastarna på min -68? Är det en skruv bakifrån och i så fall viöken storlek på hylsa? Går det lossa plåten bakom på nåt sätt? Citera
Per Berglund April 10, 2019 Report April 10, 2019 Rätt bökigt då de lossas från baksidan. Smörj in skiten med krypolja och låt vara några dagar och smörj varje dag. Du kan även gå på lite med värme från en liten gasbrännare så bör allt släppa Har du tur kan du med en tång skruva ur skruven. För den årsmodellen är allt tyvärr i stål så lätt hänt allt rostat "solid". Med en bågfil kan du såga ett nytt grepp på skruvskallen för en planmejsel Misslyckas du byt ut allt med en ny justeringssats från Scott Drake Citera
68mustang April 11, 2019 Author Report April 11, 2019 Tänkte byta ut dem allihop. Men det är bara att ta loss skärmförlängaren då? Citera
68mustang April 11, 2019 Author Report April 11, 2019 Inge: Jag kan inte hitta dom på hansenracing, jag tycker inte att det finns mycket delar där. Eller gör jag fel när jag letar? Det vore ju mycket smidigare om jag kunde handla där istället för vp-autoparts, för då skulle jag slippa fraktkostnader, bara gå in till mekonomen och be dem ta hem. Hur får du fram justeringsskruvarna på hansen racing? Citera
Per Berglund April 12, 2019 Report April 12, 2019 (redigerad) Typ på 90-talet hade hansen sånt från kinafabrikat HELP men tvivlar starkt på de har kvar sånt. Oftast var dessa av plastvarianten som inte passar på din bil. Skräp var det! Köp du på VP autoparts så det blir rätt och du får hem det i brevlådan! Ändrade %s av %s (%s) Citera
68mustang April 13, 2019 Author Report April 13, 2019 Jag lossade hela skärmförlängarna och då blev det enkelt att byta. Men det är ju f*n att varje gång man måste lossa något så blir det repor på de nylackade delarna... Citera
Recommended Posts