lhr January 10, 2005 Report January 10, 2005 Har just fått hem min nya 66 cab från Californien. Klantskallarna på fraktföretaget lyckades dock slarva bort nyckeln till bagaget. Jag har vissa möjligheter att åla ned i bagaget inifrån. Innan jag gör det tänkte jag kolla om någon kan ge mig en hint om låset går att öppna inifrån och isåfall hur - det kommer att vara trångt. Alternativet är att borra ur cylindern och sätta dit en ny antar jag. Citera
Ronnie S January 10, 2005 Report January 10, 2005 Jag tror inte att det går att vrida om låset inifrån. Det går en "pinne" från låscylindern, och den går inte att vrida om när du inte har en nyckel i låscylindern. En möjlig väg kan vara att lossa själv låset från luckan (sitter med två skruvar, 1/2" eller 9/16" sexkantsskalle). Låscylindern och den ovan nämnda "pinnen" sitter kvar i luckan, du lossar resten av låset helt enkelt. Jag har som tur är inte behövt prova det själv, men det borde vara möjligt. Citera
NiklasW January 10, 2005 Report January 10, 2005 Har inte med ditt problem att göra men.. jag såg att 05:an har en bra grej för just detta. Det hänger ett litet snöre med handtag på från låset i skuffen. Jag antar att det är till för om man blir instängd där.Vanligt förekommande i staterna kanske :wink: Citera
LupusRex January 11, 2005 Report January 11, 2005 Det går visst att öppna inifrån, för den händelse att man skulle råka stänga in sig själv däri. På ovansidan av låsmekanismen i själva luckan sitter en liten hävarm som man drar åt ena sidan, och vips så är luckan öppen.Har fått pilla med detta själv, efs jag inte fått nycklarna till min 66:a själv.. Citera
Ronnie S January 11, 2005 Report January 11, 2005 Okej, jag ger mig. Efter att jag hade skrivit inlägget ovan kom jag att tänka på att det fanns ett tillbehör att köpa, som gjorde att man kunde öppna bagaget från förarplatsen (via en vajer), så det borde gå att öppna utan nyckel. Citera
Recommended Posts