Mange71 May 7, 2019 Report May 7, 2019 Hallå alla! Jag har efter många år tagit upp min hobby med- 68 Mustangen som jag haft sen länge. Vad tycker ni i klubben man ska göra om jag har ett bränsle läckage på förgasaren, den läcker bensin under via spjället på det främre flottörhuset, jag bytte nålventiler,flottörer,membranet i huset,och en massa andra prylar i förgasaren för ca 2 år sedan, bilen startade och gick bra då, men nu i vår så upptäckte jag det här. Är det värt att göra om och göra rätt, eller skaffa en ny förgasare. den som sitter i bilen är ca 25 år gammal och är en Holley 600 vacuum. Om det blir en ny förgasare, ska jag köpa en likadan då motorn är en 302, borrad 0,30, standard kolvar, lite värre kam, Edelbrook High performans insug. Brytarlöst Msd tänsystem. Tack på förhand. Magnus. Citera
Kalaspuffar May 7, 2019 Report May 7, 2019 Många kör med för stora förgasare vilket inte ger mer hästar bara högre förbrukning, Kolla vad du behöver via denna länk: https://speedmaster79.com/tools/carburetor-size-needed/ Citera
Getaway sthlm May 8, 2019 Report May 8, 2019 Jag kör en 500 CFM på en något vässad 289:a. Innan dess hade jag dubbelinsug med 2st 500CFM vilket var på tok för mycket och bilen gick som ett lass skit. Med en 500:a och originalinsug går den kanon. om inte annat, kolla på Holley demon-serien som verkar vara kostnadseffektiv 600+ CFM. https://www.holley.com/products/fuel_systems/carburetors/demon/street_demon/ Citera
Kalaspuffar May 8, 2019 Report May 8, 2019 Min motor med smidda kolvar och vev rullvippor Extreme Compcam varvar 6500 varv går kanon med den edelbrock 500 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.