Pejay January 12, 2005 Report January 12, 2005 Hej på er alla!Jo det är såhär att det finns en pump i motorrummet som ej är innkopplad ser ut som att det skulle kunna vara en vakumpump kan det stämma? verkar ju va ett par saker som drivs utav vakum iaf, typ till spjällen för värmen o.s.v och dessa saker funkar inte direkt :wink: Mvh P/J Citera
norrbagge January 12, 2005 Report January 12, 2005 Etter hva jeg vet brukes kun vakumet til servostyring og bremsekraftforsterker. (bortsett fra direkte i forgassersammenheng)Jeg kunne ihvertfall ikke se noe mer det ble brukt til når jeg var under panseret sist.Mulig jeg tar feil.. ? Citera
Ronnie S January 13, 2005 Report January 13, 2005 Är det en bil som är såld i Californien, dvs är DSO-koden på dörrskylten 72? I så fall är det troligen luftpumpen (eller smog-pumpen om man hellre vill kalla det så) till avgasreningen du tänker på. Den sitter monterad ovanför generatorn. Citera
Pejay January 13, 2005 Author Report January 13, 2005 Tackar så mkt för bilden Japp den e från californien, men verkar inte som den har något med avgasreningen o göra...ej säker Citera
Ronnie S January 14, 2005 Report January 14, 2005 I det här inlägget: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=4829 har herr Oscarsson bifogat ett par bilder på motorn i 67:an han hade, där man ser luftpumpen ganska tydligt. Den sitter som sagt ovanför generatorn. Det är bilderna på det renoverade motorummet, som heter "Renovering motorrum Mustang 67 Nafta blandad Pansarol..jpg" som jag menar alltså. Ursäkta mig Lars, för att jag "kidnappar" dina bilder. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 14, 2005 Report January 14, 2005 HejBilderna är till för alla, varsågod och kopiera någonav bilderna kan man ju ha som skrivbord på datornkanske. :wink: Citera
Pejay January 15, 2005 Author Report January 15, 2005 Japp det är en sån pump som jag har på min, fast min ser inte så frisk ut Citera
Recommended Posts