Jump to content

Recommended Posts

Har en Mustang -65 med 4vxl manuell låda BW T10 sideloader med Hurst spak.

När jag köpte bilen satt det monterat men upplevde den svårväxlad men alla växlar gick i men med något trögt mellan 2:an och 3:an och upplevt synk problem på 2:an och 3:an.

Bestämde mig för att justera länkaget efter instruktioner från Hurst för att säkerställa att allt var rätt.

Nu går allt mycket bättre att växla samt att man hittar lägen. 

Dock så är problemet nu att 3:an inte går i utan bra raspar när jag försiktigt släpper upp kopplingen vid provkörning.

Har även manuellt lagt i 3:an genom att koppla bort länkaget och för hand på lådan lagt i 3:an, provstartat men med samma resultat.

Alla andra växlar går i och går fint att köra.

Vad kan ha hänt och kan behöva göras?

Måste man ta ner lådan eller kan göra åtgärd genom att öppna locket?

Vart kan man få tag på lösa delar till lådan alt någon som kan renovera manuella lådor?

Tack på förhand

Manuella lådor är ett minfält och det är mycket känsla och know how i dessa.

Kontakta Paul på http://www.5speeds.com/ han vet allt om dessa och egentligen kung på alla lådor.

Av honom kan du köpa en renoveringssats med RÄTT prylar.
Jag lovar det finns aldrig 1 lösning som räddar allt utan man måste göra en komplett renovering på en låda som är ett halvt sekel gammal!

Jag har länge följt Paul även på Youtube där han går igenom en T10 exakt

Kolla här och njut av kunskapen!

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...