Zoff June 3, 2019 Report June 3, 2019 Har en Mustang -65 med 4vxl manuell låda BW T10 sideloader med Hurst spak. När jag köpte bilen satt det monterat men upplevde den svårväxlad men alla växlar gick i men med något trögt mellan 2:an och 3:an och upplevt synk problem på 2:an och 3:an. Bestämde mig för att justera länkaget efter instruktioner från Hurst för att säkerställa att allt var rätt. Nu går allt mycket bättre att växla samt att man hittar lägen. Dock så är problemet nu att 3:an inte går i utan bra raspar när jag försiktigt släpper upp kopplingen vid provkörning. Har även manuellt lagt i 3:an genom att koppla bort länkaget och för hand på lådan lagt i 3:an, provstartat men med samma resultat. Alla andra växlar går i och går fint att köra. Vad kan ha hänt och kan behöva göras? Måste man ta ner lådan eller kan göra åtgärd genom att öppna locket? Vart kan man få tag på lösa delar till lådan alt någon som kan renovera manuella lådor? Tack på förhand Citera
Per Berglund June 5, 2019 Report June 5, 2019 Manuella lådor är ett minfält och det är mycket känsla och know how i dessa. Kontakta Paul på http://www.5speeds.com/ han vet allt om dessa och egentligen kung på alla lådor. Av honom kan du köpa en renoveringssats med RÄTT prylar. Jag lovar det finns aldrig 1 lösning som räddar allt utan man måste göra en komplett renovering på en låda som är ett halvt sekel gammal! Jag har länge följt Paul även på Youtube där han går igenom en T10 exakt Kolla här och njut av kunskapen! Citera
Zoff June 11, 2019 Author Report June 11, 2019 Tyvärr hade han inte mycket hjälp att komma med utan bara dömde ut lådan. Citera
Zoff June 16, 2019 Author Report June 16, 2019 Fel årsmodell, Grufman hanterar inte veteranbilar och inte manuella lådor, tyvärr Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.