Jump to content

Den stora tvätten alt tvätt puts tråden


FastMagnus

Recommended Posts

Tidigare i veckan testade jag lämna in bruksbilen til MrCap efter pratat med en bekant som skröt över hur bra det var.
Han påstod sig inte behöva tvätta bilen mer än några gånger per år efter behandlingen utan den tvätta sig själv när det regna

Ok tänkte jag man kanske ska pröva....Jag är ju ett lätt offer ibland för prylar och pinaler!   Jag tog inte deras värsting behandling utan en tuneup som gick på 2000kr och ska hålla i några 4-5 månader bara
Gjorde det häromdagen och givetvis spöregnade det när jag skulle hem! 

Men när man stanna bilen och gick ur var det inte en droppe på bilen!
Några dar senare ser den lika fin ut i lacken den är som en gås!
Har kört mycket Meguire men det MrCap gjorde var nåt för jäkla bra och inte speciellt dyrt om man räknar in tvättningar man spar.

Nästa nya bil ska jag lämna in och få deras stora lackbehandling som håller 1 år!

Låter som jag gör reklam för MrCap men har ingen som helst koppling och första gången jag testa...Som sagt faller lätt för sånt som verkar för bra för att vara sant!  Tiden får avgöra vem jag är!

Filmen här återger resultatet inte så bra men den glänser nått grymt

 

433538826_20191003_161402(1).thumb.jpg.f360ab31c821cd8da7befd38ff63fcda.jpg

 

 

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

37 minuter sedan, Per Berglund said:

Tidigare i veckan testade jag lämna in bruksbilen til MrCap efter pratat med en bekant som skröt över hur bra det var.
Han påstod sig inte behöva tvätta bilen mer än några gånger per år efter behandlingen utan den tvätta sig själv när det regna

Ok tänkte jag man kanske ska pröva....Jag är ju ett lätt offer ibland för prylar och pinaler!   Jag tog inte deras värsting behandling utan en tuneup som gick på 2000kr och ska hålla i några 4-5 månader bara
Gjorde det häromdagen och givetvis spöregnade det när jag skulle hem! 

Men när man stanna bilen och gick ur var det inte en droppe på bilen!
Några dar senare ser den lika fin ut i lacken den är som en gås!
Har kört mycket Meguire men det MrCap gjorde var nåt för jäkla bra och inte speciellt dyrt om man räknar in tvättningar man spar.

Nästa nya bil ska jag lämna in och få deras stora lackbehandling som håller 1 år!

Låter som jag gör reklam för MrCap men har ingen som helst koppling och första gången jag testa...Som sagt faller lätt för sånt som verkar för bra för att vara sant!  Tiden får avgöra vem jag är!

Filmen här återger resultatet inte så bra men den glänser nått grymt

 

433538826_20191003_161402(1).thumb.jpg.f360ab31c821cd8da7befd38ff63fcda.jpg

 

 

 

 

Hoppas att du blir nöjd med din MrCap på sikt. Själv köpte jag en bil för några år sedan som var behandlad av samma företag. Kan säga att jag var inte alls imponerad.

Har jobbat som rekondare själv och det finns många sätt för att göra en bil blank och fin. Men att göra en helt repfri är ett annat kapitel. 

Jag brukar efter varenda tvätt ta ett spray/ snabbvax och det gör att den blir mkt lättare att tvätta nästa gång. 

Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Hoppas att du blir nöjd med din MrCap på sikt. Själv köpte jag en bil för några år sedan som var behandlad av samma företag. Kan säga att jag var inte alls imponerad.

Har jobbat som rekondare själv och det finns många sätt för att göra en bil blank och fin. Men att göra en helt repfri är ett annat kapitel. 

Jag brukar efter varenda tvätt ta ett spray/ snabbvax och det gör att den blir mkt lättare att tvätta nästa gång. 

Bilen har 4år på nacken och lite smårepor men allt tog de bort!

Självklart det är ju människor som gör jobbet så allt hänger ju på hur bra dom gör det hela.  Inget blir bättre än svagaste länken... Denna firma var helt nyöppnad så personalen kanske fortfarande motiverad.

Har själv testa alla möjliga snabbvaxer och sprayer men det är väldigt kortsiktigt och inte särskilt effektivt om man inte använder medel proffs kör med.
Prismässigt inte alls värt hålla på själv om man slår ut på det hela.
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...