mikeo cmc 748 May 14, 2003 Report May 14, 2003 Jag har precis plockat ner min motor och tänkte måla om den.Men var kan jag köpa den blåa orginal färgen???mike Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 14, 2003 Report May 14, 2003 Hej Mike.Den köper du hos Akso Nobel.Recept namn Mustang-mot-bla. Citera
Daniel CMC737 May 22, 2003 Report May 22, 2003 HejKlurigt att hitta den där färgen. Själv lät jag blanda till en par liter i vintras. Två komponent för pensling el. burk för sprayning.behöver du så får du ringa 0708-102130Daniel Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 23, 2003 Report May 23, 2003 Hej igen.Sprayfärgen som säljs på Hansen har inte rätt nyans fler har köpt dennaoch blivit besvikna. Citera
Leffe N cmc712 May 23, 2003 Report May 23, 2003 Jag köpte min färg på US Carparts. I deras katalog finns spec. för vilken färg som ska vara till vilken motor och årsmodell.En liten varning bara för deras leveranstider, det tog tre månader att få en färgburk och ett dekalkit. Citera
429SCJ-R May 24, 2003 Report May 24, 2003 Vad skulle det vara för fel på nyansen från Hansen racing ?Den jag har använt är den mörkblåa, jag jämförde med de delar som var original och mörkblåa på min bil och de stämde väl överens.Är det den ljusblå till äldre mussar som inte är korrekt ?mvhJL Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 24, 2003 Report May 24, 2003 Hej.Jag kan inte svara för vilken av färgerna som är fel ellerrätt. Vet bara att det är många i klubben som annser attfärgen inte stämmer med den färg som motorn varitmålad med tidigare. I många fall handlar det om Orörda motorer.Den färgen som finns att köpa hos Akso Nobel har den rätta nyansen och är godkänd vid bedömning av motorfärg.Färgen är också framställd med original som malldärför kallas färgen i recept för Mustang-Mot-Bla.Den ljusa blå färgen användes i första hand på 351W för attskilja motorerna åt och även för att underlätta sevice påverkstäder då den kunde förväxlas med 289-302. Citera
Recommended Posts