BaraAmanda June 19, 2019 Report June 19, 2019 Någon som vet om det går att få i nån rejälare oljetrågspackning med stålstomme till c6 lådan? Och vart man hittar gjutna aluminiumtråg om det nu finns? Citera
Per Berglund June 19, 2019 Report June 19, 2019 (redigerad) Varför ska du ha det? Original har funkat på 1000.000-tals bilar så kör du vidare på det. Felet de flesta gör är att dra för hårt. Dra med rätt moment och se till att trågytan är slät så är allt frid och fröjd Torka rent först och använt ytterst tunt med silikon flänstätning som lite extra trygghet Gjutet aluminium är bara beställa på Summit Racing Här ett exempel jag köpt till C6 https://www.summitracing.com/int/parts/tci-428000/overview/ Fast de är ju helt onödiga om du nu inte tänkt köra med högre stall speed på turbinen då får man lite kyl hjälp av dessa Ändrade %s av %s (%s) Citera
BaraAmanda July 7, 2019 Author Report July 7, 2019 Tack! Har ju bytt turbinen till en med betydligt högre stall speed. Så just därför letade jag efter ett sån tråg. Citera
Per Berglund July 7, 2019 Report July 7, 2019 4 minuter sedan, BaraAmanda said: Tack! Har ju bytt turbinen till en med betydligt högre stall speed. Så just därför letade jag efter ett sån tråg. Ja ett tråg gör ingen nytta alls om du inte tänkt köpa en elkylare med termostat du tänkt gänga in i tråget Citera
Recommended Posts