Jump to content

Motorrums färg.


Antrax

Recommended Posts

Ska lacka om motorutrymmet i min mustang2 -74. färgen nu är röd som bilen.. men under finns det svart färg.. vilken av dem är orginalfärg? eller är den samma som resten av karossen?

samt vilken färg motorn ska vara orginal?

/mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

På tekniksidan står följande: Mycket efterfrågad är korrekt motorfärg. Den finns hos Akzo Nobel i Sverige under namnet MUSTANG-MOT-BLA. Denna färg är korrekt för all blå motorer från 66 och uppåt och godkänd av MCA i USA.

Mycket efterfrågad är också korrekt svart färg till motorrum och chassi. Detta är en halvblank svart färg som finns att köpa hos SKEVAB ( se länkarna ) under namnet ChassiBlack. En lika bra färg med exakt passning till betydligt lägre pris och som finns som spray i varje färgaffär är MOTIP ColorWorks - SemiGloss Black.

Hoppas att det hjälper :D

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla svar! Men pettson du skrev att motorfärgen var korrekt för alla BLÅ motorer från 66 och uppåt. men min motor är röd. och det finns inga tecken på att den har varit annan färg heller :? Går ju att måla den blå också.. men själv skulle jag vilja ha blocket rött, och svart halvblank färg i motorrummet.. Ingen som vet vart man kan köpa en sån där röd färg för motorer?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei :D

Det finnes flere farger på ford motorene enn blå. Men husker ikke fra hvilke årstall de forskjellige er. Smallblock ford finnes org. i blå, rød, svart og sølv. Det er mest av blå. (Rød og svart er det minst av).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...