Jump to content

Robban Mustang 2016 5.0 Västerås


Recommended Posts

Tjena mitt namn är Robert kommer ifrån Västerås, nyligen "Musse" ägare, köpte den utanför Lindesberg, en metallicgrå Mustang, har familj och 2 katter 

hoppas tillföra någon nytta ocg få nytta av era kunskaper eller rättare sagt vi kan slå ihop våra kloka huvuden och lösa sistuationen..

 

Med vänlig hälsning, Robert aka DarKis

IMG_0189.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2019-08-25 at 21:39, Kapten Telge said:

Hej, jag heter Björn och bor också i Västerås. Är också i köpartankar. Vad har du köpt för bil ? 

Tjena Kapten Telge

köpte en fin musse 5.0 med 22+ hästar då det är ferrita system går som tåget, nöjd som tusan mindre nöjd med Fords garantier som är haj chaparall med.. allt skall frågas vidare till Ford HQ .. 

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, DarKIs said:

Tjena Kapten Telge

köpte en fin musse 5.0 med 22+ hästar då det är ferrita system går som tåget, nöjd som tusan mindre nöjd med Fords garantier som är haj chaparall med.. allt skall frågas vidare till Ford HQ .. 

Ok. allt jag får veta är av intresse.då jag själv står i startgroparna för köp 

Link to comment
Share on other sites

22 timmar sedan, Kapten Telge said:

Ok. allt jag får veta är av intresse.då jag själv står i startgroparna för köp 

Ja var tll återförsäljaren igår, för anmärka lacken har skavt ner till grundlacken i bakluckans bakrekant, men det gick inte på utökad garanti bara på deras 2 åriga nybilsgaranti, dåligt ! men har införskaffat lackstift och hoppas på det bästa..

Min bil har underredsbehandlat ifrån början fick jag reda på. men det är inte alla som får underredsbehandling, till och med nya Ford idag andra modeller har inte ens underredsbehandling ifrån fabrik utan det får man bekosta själv tydligen. så titta på den objekt du är intresserad av att den har annars så en kostnad på 8000kr på en Ditec verkstad...

 

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, DarKIs said:

Ja var tll återförsäljaren igår, för anmärka lacken har skavt ner till grundlacken i bakluckans bakrekant, men det gick inte på utökad garanti bara på deras 2 åriga nybilsgaranti, dåligt ! men har införskaffat lackstift och hoppas på det bästa..

Min bil har underredsbehandlat ifrån början fick jag reda på. men det är inte alla som får underredsbehandling, till och med nya Ford idag andra modeller har inte ens underredsbehandling ifrån fabrik utan det får man bekosta själv tydligen. så titta på den objekt du är intresserad av att den har annars så en kostnad på 8000kr på en Ditec verkstad...

 

Bra att veta,tack.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hallå där .. Nu har även jag köpt en Mustang GT 2016,svart som synden ! Så nu finns en till i Västerås.... Vet du om det i Västerås finns  med omnejd nån/några som har varmgarage som inte kostar skjortan ? 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Tog en tur till Engsö idag på sommardäck, passa på medans det går. ladda batteriet samt spola av den, dock är bilen smutsig på bilderna

kommer roligare bilder mot våren, fram till dess så får dessa bilderna väcka sommarkänslorna lite 😄 

sommarsulorna är på, har inte tänkt o köra med billen denna vinter, men allt är inte klart med som skall göras med bilen så tillsvidare är den påställd, men har en vinterbil en cab  som är min daily car.. 😄

 

IMG_1220.thumb.jpeg.fac765842c3b155935c7cafacdb3b941.jpeg

IMG_1216.thumb.jpeg.a7046bbffd4724e1cbb344b9eeaccc30.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, UlrikaH said:

Hej. Kul att vi blir fler i Västerås. Vi brukar lägga en blänkare på denna sida när vi träffas och far iväg.

https://www.facebook.com/groups/mussar2015.sodermanland/ Den heter Västra Mälardalen Classic Mustang Club Sweden

Låter trevligt. Trist bara att man inte får fråga var det finns ett varmgarage att hyra 

Link to comment
Share on other sites

22 timmar sedan, DarKIs said:

Tog en tur till Engsö idag på sommardäck, passa på medans det går. ladda batteriet samt spola av den, dock är bilen smutsig på bilderna

kommer roligare bilder mot våren, fram till dess så får dessa bilderna väcka sommarkänslorna lite 😄 

sommarsulorna är på, har inte tänkt o köra med billen denna vinter, men allt är inte klart med som skall göras med bilen så tillsvidare är den påställd, men har en vinterbil en cab  som är min daily car.. 😄

 

IMG_1220.thumb.jpeg.fac765842c3b155935c7cafacdb3b941.jpeg

IMG_1216.thumb.jpeg.a7046bbffd4724e1cbb344b9eeaccc30.jpeg

Kör du en cab på vintern som Daily car?

Funkar det bra?

Håller suffletten tätt?

Link to comment
Share on other sites

41 minuter sedan, Robban1 said:

Kör du en cab på vintern som Daily car?

Funkar det bra?

Håller suffletten tätt?

Ja det är en gammal renault 98 så den är tätt har impregnerat den tidigare men det funkar , står annnars i varmgarge den med så fen hinner torka under varven 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DarKIs said:

Ja det är en gammal renault 98 så den är tätt har impregnerat den tidigare men det funkar , står annnars i varmgarge den med så fen hinner torka under varven 

Aha. Hur ofta impregnerar du cabben?

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, Robban1 said:

Aha. Hur ofta impregnerar du cabben?

humm jag har bara gjort det en gång och det var i våras, så den behöver nog göras nu, ifall jag jag vill men som sagt det är en bil som inte värderas högt 😧 men som en riktlinje kan jag säga att så fort cabben suger åt sig vatten eller att den inte pärlar av sig så är det dags för nu så varje halvår eller var 5 biltvätt ifall man har en nyare cab.

Link to comment
Share on other sites

11 timmar sedan, DarKIs said:

humm jag har bara gjort det en gång och det var i våras, så den behöver nog göras nu, ifall jag jag vill men som sagt det är en bil som inte värderas högt 😧 men som en riktlinje kan jag säga att så fort cabben suger åt sig vatten eller att den inte pärlar av sig så är det dags för nu så varje halvår eller var 5 biltvätt ifall man har en nyare cab.

Ungefär en gång per år om bilen körs bara på sommaren då. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...