Jump to content

Sync2 uppdatering misslyckas hela tiden


Darkis

Recommended Posts

Är det nån som har uppdaterat sin SYNC2 installation utan att den gnäller att det äär en trasig fil eller att den inte kan hitta filer på usbminnet korrekt

Jag har precis som alla andra tagit ner uppdateringen ifrån svenska fords sync hemsida och allt går bra och man zipar upp filen till en usbminne, det jag kan se är en rotkatalog som heter SyncMyRide och ser 2 filer  utöver rotkatalogen som heter auroinstall.lst samt DONTINX.MSA allt verkar vara ok. men i bilen säger den att det fattas en fil eller är skadad. då har jag googlat runt så upptäcker jag att det verkar vara en fil som heter install.lst som saknas... så min fråga är hur har ni ficat det eller sitter ni i samma sits som jag... 

Link to comment
Share on other sites

Jag har haft det felet. Kolla på den engelska sidan ( har inte länken nu, men det finns tips om den i andra trådar om syns), där finns en länk till ett verktyg som du skall lägga in på en tom sticka. Kör in den i bilen. Det kommer att generera en XML fil som visar aktuell status på systemet, ladda upp den till Ford. Gör sedan om hela uppgraderingsproceduren från början, d.v.s ladda ner uppgraderingen igen ifrån Ford.

// Andreas

Link to comment
Share on other sites

On 2019-09-02 at 22:07, Cyberknutte said:

Jag har haft det felet. Kolla på den engelska sidan ( har inte länken nu, men det finns tips om den i andra trådar om syns), där finns en länk till ett verktyg som du skall lägga in på en tom sticka. Kör in den i bilen. Det kommer att generera en XML fil som visar aktuell status på systemet, ladda upp den till Ford. Gör sedan om hela uppgraderingsproceduren från början, d.v.s ladda ner uppgraderingen igen ifrån Ford.

// Andreas

ja var kontakt med Ford kundtjänst och man blir fan inte klok på deras resonemang asså jag går ju in på SYNC2 uppdatering sidan och INTE via SYNC3 men det verkar dom inte vilja förstå..

jaha får ta o testa via engelska sidan då , men märkligt då att det inte är lika på alla ställen, men fick du svenska menyer sen då ?? eller blev det engelska??

Hej Robert,
 
Tack för dina e-post till Ford Kundservice.
 
Har fått svar ifrån Ford Tekniska att updatering av SYNC2 sker hos en Ford-auktoriserad verkstad om det finns uppdatering. Kartuppdateringar kan köpas på SD-kort, även dessa då hos en Ford-auktoriserad verkstad/ återförsäljare.
 

Du hittar närmaste Ford-auktoriserad verkstad på https://www.ford.se/hitta-din-aterforsaljare
 
Har skickat det vidare internt för lösning hur det kom sig att ditt VIN fick utslag i sökrutan för SYNC3-uppdatering.
 
Önskar dig en trevlig eftermiddag!
 
Med vänliga hälsningar / Kind Regards 
 Jayne
Customer Relation Centre Coordinator 
Ford Motor Company AB
Box 4023, 169 04 Solna
Phone: +46 31 707 1010
E-mail: 
fordkund@ford.com
www.ford.se
Registered Office Göteborg, Sweden
Registration No. 556023-0053
 
PRIVACY AND CONFIDENTIALITY NOTICE: 
This email may contain privileged and confidential information. It is intended for the named recipients only. If you are not an intended recipient, please notify us immediately (by reply email) and delete this email from your system. Any use or retransmission without proper authorization is prohibited. 
Please be informed that your email address will be stored in our system for contacting you in conjunction to the handling of your case(s). You can object to receiving emails from the Ford CRC by sending a request to 
fordkund@ford.com

Link to comment
Share on other sites

On 2019-09-06 at 11:49, Cyberknutte said:

Sorry, jag blandade ihop sync 2 och 3. Jag har haft samma fel på sync 3. 
Här är iallafall sidan jag pratade om: https://s550.guru/how-to-update-ford-sync-3-navigation-maps-europe-f8-2018/

// Andreas

Du skrev om ett verktyg som jag skall ta ner för att köra FÖRE innan jag tar ner SYNC2 uppdateringen men jag hittar inte den filen. och var skall jag sen ifall jag hittar den verktygen skicka upp den på FORDS hemsida någonstans inte under SYNC sidan . ser inget vart jag kan ladda upp en fil, det enda jag ser är efter jag har laddat ner filen en fråga ifall jag vill klicka i att jag har laddat in uppdateringen .. skumt det hela. är det så att jag måste till FORD och få dem att installera åt mig, det borde fan stå på deras sida då, jaja faaan blir så trött 

Link to comment
Share on other sites

37 minuter sedan, DarKIs said:

Du skrev om ett verktyg som jag skall ta ner för att köra FÖRE innan jag tar ner SYNC2 uppdateringen men jag hittar inte den filen. och var skall jag sen ifall jag hittar den verktygen skicka upp den på FORDS hemsida någonstans inte under SYNC sidan . ser inget vart jag kan ladda upp en fil, det enda jag ser är efter jag har laddat ner filen en fråga ifall jag vill klicka i att jag har laddat in uppdateringen .. skumt det hela. är det så att jag måste till FORD och få dem att installera åt mig, det borde fan stå på deras sida då, jaja faaan blir så trött 

Ja såg att att du skrev SYNC3 så SYNC2 har ingen XMLfil som skall synka med FORD antar jag, men men tack för infon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...