September 1, 20195 yr comment_168347 Hej alla ! Har en 65.a cab , Någon som har en hint om varför halvljus / helljus samt instrumentbelysning "vibrerar" ? D.v.s När jag slår på ljuset vibrerar ljuskäglan. Har åtgärdat all jordning. Mvh Jerry Ändrade %s av %s (%s)
September 1, 20195 yr comment_168349 Gör den detta med motorn igång? Om den gör detta när motorn är av är det ljusreglaget som är dåligt. Om den gör det med motorn igång kan det vara laddningsrelät i motorrummet, en generator som börjar ge upp eller det billigaste som kan vara dålig jordning. Ändrade %s av %s (%s)
September 1, 20195 yr Author comment_168350 Japp....märks tydligt när man kör i mörker /skymmning, då vibrerar ljuskäglan i "trädkronorna" Har funderat på att köpa nytt ljusrelä, men tänkte höra mig för här först .😨
September 1, 20195 yr Author comment_168351 Japp....märks tydligt när man kör i mörker /skymmning, då vibrerar ljuskäglan i "trädkronorna" Har funderat på att köpa nytt ljusrelä, men tänkte höra mig för här först .😨 Ljusreglaget är 2 veckor gammalt sprillansnytt. Tack "Puffen" för möjliga åtgärder !! 👍
September 1, 20195 yr comment_168352 du menar att ljuset pulserar med hög frekvens? då tror jag på generatorfel, om någon diod/lindning är trasig blir spänningen ut pulserande.
September 8, 20195 yr Author comment_168503 Visat sig vara generatorfel , då denna givit upp !! 😡 Tack alla, för tips o råd. Ny generator på G in !!😜