Peder65 September 30, 2019 Report September 30, 2019 Hej, värmen och defrosten fungerar inte på min -68. Jag tog ut den säkringen (2) på 14 Ampere men metalltråden var hel. Kan säkringen ändå vara trasig och var hittar jag såna i Sverige isf? Citera
Thomas19 September 30, 2019 Report September 30, 2019 (redigerad) Ja säkringen kan vara sönder ändå. Finns på Kjell & Co mm. Elbutiker som säljer div eltillbehör. Sök bildelsfirmor som har USA-bilar i sortimentet. Dalhems, Hansen Racing, VP Autoprts mm Du kan mäta säkringen, sladd + lampa + 12v batteri (bilens tex) behövs om du inte har en multimeter. Sladden från batteriet till säkringens ena sida, motsatt sida mot lampsockel, lampans strömpol mot batteriet. Lyser det är säkringen hel. Lyser det inte kan du prova att göra samma test men utan säkringen. Lyser det då är säkringen sönder. Kanske skall ställa frågan om det funkat innan? Fläktmotorn eller elkablarna kan ju var sönder. Värmen är ju beroende av kylvattensystemet så det måste vara inkopplat och har inget med säkringen att göra. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Peder65 October 1, 2019 Author Report October 1, 2019 Ok, tack för hjälpen. Får nog se över kablarna. Citera
pesi October 2, 2019 Report October 2, 2019 Hej. Din bil är ett halvt sekel gammal! Samtliga kablar och kontakter har fått utstå massor av stryk av tidens tand. Man kan inte förvänta sig att dessa fungerar till 100%. Ta loss samtliga kablar systematiskt och rengör med lämpligt rengöringsmedel och se till att oxid och smuts avlägsnas. Ganska säker på att detta kommer att hjälpa dig. Citera
Recommended Posts