Jump to content

Thomas19

Medlemmar
  • Inlägg

    104
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    6

Thomas19 last won the day on 11 oktober 2020

Thomas19 had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Helsingborg

Senaste Profilbesöken

794 profil visningar

Thomas19's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

9

Omdömespoäng

  1. Detta bör gå att ändra eftersom inte alla har samma antal passagerare. Vad jag fått reda på var det andra regler förr gällande utrymme för passagerare tex bredd, höjd o benutrymme. Kan det vara så att den är registrerad i Sverige på 70-80-talet? Det kräver dock en registreringsbesiktning att ändra det, men jag vet inte om det bara är att åka in och rega om den eller det krävs mer. Jag har letat regnr på bilar av samma modell (-67 cab i mitt fall) och kan då styrka att vissa bilar av samma modell har fler passagerare, men jag har inte provat ännu. Vem kontrollerar hur många passagerare du får ha när du är ute och kör? Och vem vill sitta på snedden i ett baksäte med för litet benutrymme (sämre än ett reguljärflygplan)? Små barn kanske?
  2. Snacka med USA bildelar i Osby. Om inte de har eller kan fixa kanske de vet någon. Annars är det nog från USA, nytt eller beg.
  3. Det finns alltid en möjlighet att skeva karossen om man lyfter fel. Känns det bättre/tryggare så lyft den på pallbockar först. Jag tror han menar plant på pallbockarna....
  4. Nu vet jag inte med mach1, men sitter det inte en knapp på rattstången till varningsblinkers och en fotpedal till spolarna. Det är ganska amerikanskt i alla fall.
  5. För det första! Vet du hur gammal burken är? Skulle inte hälla i något som är gammalt för då kan det göra mer skada än nytta. Varför hälla i tillsatser i något som inte har problem? Vänta i så fall tills du har problem.
  6. Känns som vi summerat det bra för att trådskaparen skall kunna ta ett vettigt beslut som gynnar sig själv bäst. Var inte tanken med arvet att den avlidne ville att ni skulle få Mustangen (läs behålla och njuta av)? Jag har en nyfiken fråga. Hur gör man ägarbytet vid arv. Ingår man i dödsboet är det inget konstig men om det inte finns något dödsbo utan bara ett testamente? Det finns ju de som inte har några efterlevande och testamenterar till vänner e dyl. Skickar man in kopia på testamentet med ägarbytet, då? Jag vet inte om trådskaparen är delägare i dödsboet eller inte och började fundera. Kanske han/hon kan svara?
  7. Per har rätt men jag tror ändå att det påverkar. Många vill köpa en Mustang som rullar för de har inte möjligheten att göra jobbet med motorn. Då tycker/antar de att det blir för dyrt. Men det blir ju inte billigare för er om ni inte kan själv eller känner någon som gör det billigt åt er. Så då ger det ju ingen vinst. Per är duktig men har andra krav än många av oss "glidare" som nöjer sig med en standard 289 så vi kan glida runt och njuta. Pratar vi hästkrafter och drag är vi inne på Per linje. Dyrt och noga. Som Per säger, att göra det till någon annan är inte vinstgivande eftersom man inte vet vad köparen vill ha. Bara beställningsjobb är det. Men det kan öppna för fler spekulanter och kanske göra bilen mer lättsåld. Hur stor är chansen att man kan serva motorn och sparka gång den? Då har ni nått ert mål på billigaste tänkbara sätt. Det räcker ju att få igång den så man kan köra. Har reservdelsbilen en bättre motor? Vad finns det för utbytesmotorer att köpa och stoppa i? Renoverad eller begagnad? Vad tror ni om att sälja den som den är och anpassa priset till att köparen gör jobbet själv? Mycket troligen är det en köpare som kan eller har kontakter som blir intresserad. Ni kan lämna reservdelsbilen med som kompensation för motorn eller sälja den sparat som kompensation för "förlusten" pga motorn. Inte alltid enkelt att ta hem 2 bilar. Vad kostar en utbytesmotor? 75´? Vad kostar en begagnad? 30´? Nu pratar jag inte 400 +Hk värstingmotorer. Jämför med bilar till salu, gör en realistisk bedömning för många annonseras till "vill ha pris" och blir inte sålda. Sänk priset med kostnaden för att åtgärda de grova felen. Motorn, ev rost etc. Lägg på prutmån. Då landar ni på det ni hade fått om ni gjort jobbet. Utan att behöva bry er, för det är bekymmer att få till logistiken. Ha ett kostnadsförslag redo för spekulanterna så att de själv kan bilda sin uppfattning om det är rimligt. Vi har alla olika kostnadsbegränsningar beroende på kunskap och intresse. Se det positivt. Ni har inga kostnader för det ni har så allt blir vinst.
  8. Kolla USA-bildelar i Osby. De bör väl ha om någon. Kanske tom kan be dem ta hem annars? http://www.bildelarosby.se/
  9. Sant men jag tänkte jämfört med att handla från USA. Ofta tjänar man inte så mycket på att hämta själv, såvida det inte rör sig om väldigt stora saker. Räkna soppa och tiden. Hade du arbetet i stället hade du fått lön och då bör du räkna det som en kostnad. Men man kan ju alltid göra det som en utflykt.
  10. Vad jag kan hitta är delar jag hittat med "partsnumber" som stämmer med det du har är det delar som passar till (D6AW-13B302-BA turn signal switch) som synes har det fler nummer än din märkning. 73-78 Ford Mustang, Pinto 73-78 Mercury Cougar Så troligen är det från någon av dessa bilar, men jag vet inte.
  11. Gjutnummret stämmer inte med Fords. För lite siffror. Vad jag kan tolka om det nu stämmer är det 76 full size ford (D6Ax-xx) men de sista tecknen stämmer inte med den information jag kan få fram. Ford casting parts number Är det säkert att det är Ford-bakaxel?
  12. Det blir ju inte billigare att handla hos handlare i Sverige eftersom de har samma utgifter som du, MEN! Garanti/reklamation på delarna är mycket enklare att lösa. Om det blir fel i beställningen är det enklare att lösa. Om du inte har kapitalet eller vill lägga ut så stor summa på en gång kan du köpa pö om pö hemma. Jag kan också rekommendera VP Autoparts. Jag handlade en hel del från USA men har ändå köpt mycket på VP Autoparts. Blev i slutändan inte så mycket billigare från USA. Man blir lite blind på inköpspriset i USA och slarvar med att räkna alla omkostnader. Men vissa delar vill man kanske ha specifika och/eller bättre kvalitet. Men då gäller det att veta vilka delar som är bra /dåliga.
  13. Eftersom det är ett försäkringsärende tycker jag du skall låta verkstaden fixa problemet. De har inte gjort jobbet tillfredsställande. Om det innebär fel på kofångaren är det deras bekymmer inte ditt. Mycket stor sannolikhet att kofångaren är Made in Taiwan. Dessa är ju billigare. Men du måste ju kunna tanka utan att skada kromet! Skicka med bilden ovan (bra beskrivning på felen) och se till så att de inte sätter den lika snett igen. Höger sida sitter högre upp jfr vänster.
  14. https://www.youtube.com/watch?v=S6IGMqdckKk https://www.youtube.com/watch?v=lxomdqXO_VI
  15. Jämför mot de andra springorna på din egen bil. Det är ju endast där man ser skillnad.
×
×
  • Create New...