Jump to content

mustang 2016 dörrhögtalare


Darkis

Recommended Posts

Hej  har 2 frågor:

 

Nån som vet artikelnr på dörrhögtalare som sitter framdörrna 2016 GT  och vilken storlek 6,5 tum eller 8tum och gärna om ni har bytt ut dem och isåfall till vad och för nåra som passar direkt utan massa jobb anpassning...

och sen artikelnr på hjubultarna för Ditec trog dem för hårt så de är deformerade allaihopa men göngorna ser helt oki ut, de jag har fått av vissa är helt snea..

 

 

Med vänlig hälsning, DarKis

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, corvette said:

Om jag förstått det rätt bör det vara 6,5" i dörren (artnr FR3Z18808C / Eu 5283399)

Orginal muttrarna heter på Ford Store 5275544 och i Usa ACPZ1012M

härligt ! Ja det stämmer det är de stora basarna i dörrarna längst ner, tack för upplysningen

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DarKIs said:

Ringde direkt ill Hedin men de hittade inget på högtalarna de säger att det fattas nån bokstav efter XXXXXX809C typ streck och bokstav

 

öh what 5283399 är det som är korrekt, de har hashat 

image.thumb.png.7d6c6b18005bf5c95ae756697e144b0d.png

 

Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, corvette said:

öh what 5283399 är det som är korrekt, de har hashat 

image.thumb.png.7d6c6b18005bf5c95ae756697e144b0d.png

 

mm oki . du vet inte rakt av vad original kostar st eller paret ..jag velar mellan par andra som passar bolt on, och där det följer med tweeter men de beöhver man ju inte byta ut det är endast basen jag vill åt..

Tack för en bra service 😄

 

Med vänlig hälsning, DarKis 

Skärmavbild 2019-12-09 kl. 02.10.26.png

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, corvette said:

Rekommenderat pris är 408:-/st i Sverige

 

tack så mycket, då blir det nog original för så dåligt ljud är det inte när man har shark Pro och sen sparar man minst 1200kr på tull o avgifter😄

 

Link to comment
Share on other sites

42 minuter sedan, FastMagnus said:

Jag köpte ett kit med alpine högtalare med monterings sarg som gör stor skillnad,

Oki jag vet imte om ljudbilden blir korrekt ifall kag endast köper nya bad fram och låter originaldiskanten vara intakt det ända  jag vill åt är lite bas i dörrarna som det verkar som det vart trasiga  vid köpet av bilen, kan inte bli sämre om man säger så och jag har shark pro  så riktiga basen har jag ändå från bakluckan 

 

eller vad anser ni ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FastMagnus said:

Stora ljudpkt är det i bilen så alla högtalare finns, efter min uppdatering så blev det en enorm skillnad 

oki bytte du ut bara basen eller diskanterna oxså ?, samt hatthyllan som är av samma modell som original sitter i dörren? allså alla 4 baserna

tacksam för svar då det kan underlätta ifall ljudbilden blir bra..

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Härligt med Ford support i forumet, TACK Corvette 😄 att du finns, när återförsäljaren själva INTE har hört av sig på en Vecka fast man har ringt 2ggr och påmint dem en offert på bas och installation..så har dom oilka ursäkter varje gg, nu har jag skrivit ett mejl så får vi vad de reagerar på mitt halvsura mejl.. : (

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...