kanske mustang December 23, 2019 Report December 23, 2019 Hur vet man om det behövs en Hjulinställning ? Ser väl det att däcken är onormalt konstigt slitna ? men då är det försent finns det andra sätt ? Var halt ute och lyckades inte bromsa i tid utan kom emot en trottoarkant i ganska hög hastighet, däcket fick en stor bit gummi bort men blev inte punktering. Fälgen fick sig en synlig smäll. Någon som gör vid skadade fälgar nära Älmhult ? Tack Citera
Per Berglund December 24, 2019 Report December 24, 2019 Du kan åsamkat bilen rätt stora skador och kan även behövas ramjusteras så självklart är ett verkstadsbesök behövligt Skulle anmäla skada till försäkringsbolaget direkt! Vanlig olycka Fälgen bara skicka iväg till dom som kan det...Varför ska det vara nära Älmhult? Citera
kanske mustang December 24, 2019 Author Report December 24, 2019 32 minuter sedan, Per Berglund said: Du kan åsamkat bilen rätt stora skador och kan även behövas ramjusteras så självklart är ett verkstadsbesök behövligt Skulle anmäla skada till försäkringsbolaget direkt! Vanlig olycka Fälgen bara skicka iväg till dom som kan det...Varför ska det vara nära Älmhult? Smidigt när jag bor där. Verkstadsbesök hos Ford eller vilken verkstad som helst ? Inte bästa timingen då det mesta är stängt nu runt jul Citera
Per Berglund December 24, 2019 Report December 24, 2019 10 minuter sedan, kanske mustang said: Smidigt när jag bor där. Verkstadsbesök hos Ford eller vilken verkstad som helst ? Inte bästa timingen då det mesta är stängt nu runt jul Spelar inte så stor roll när du får ut på försäkringen.... Ditt försäkringsbolag bör hjälpa dig med rätt verkstad....Rättare sagt dom bestämmer nog det! Jag har inget tips vem som lagar fälgar men jag såg denna firma verkar väldigt duktig på youtube.... www.wheeldoctor.se Citera
kanske mustang December 24, 2019 Author Report December 24, 2019 (redigerad) 1 minut sedan, Per Berglund said: Spelar inte så stor roll när du får ut på försäkringen.... Ditt försäkringsbolag bör hjälpa dig med rätt verkstad....Rättare sagt dom bestämmer nog det! Jag har inget tips vem som lagar fälgar men jag såg denna firma verkar väldigt duktig på youtube.... www.wheeldoctor.se Ok tack har skrivit till mitt försäkringsbolag nu. Hoppas det bara är att fixa fälgen Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund December 24, 2019 Report December 24, 2019 40 minuter sedan, kanske mustang said: Ok tack har skrivit till mitt försäkringsbolag nu. Hoppas det bara är att fixa fälgen Ja man vet aldrig med bilar....En del är som tanks andra som om de var av glas Haft en Ford Mondeo och en gång i en kurva körde jag in i trottoarkanten i kanske 10 km/tim Däck/fälg klarade sig men bägge bärarmarna byttes. Citera
Junkers December 24, 2019 Report December 24, 2019 (redigerad) Körde sönder min likadant, fälgen kostade 8200:- så det blev en ny på försäkring. Inga andra skador vad det verkar. Sedan blev verkstadsbesöket en cirkus när de gjorde sönder däcket vid bytet och inte kunde få tag på ett nytt, den blev stående två veckor till jag fixade nytt däck själv som fanns på lager hos Bilmånsson i Halmstad. Kolla att verkstaden du väljer har nya däck om det skulle behövas. Ändrade %s av %s (%s) Citera
kanske mustang December 24, 2019 Author Report December 24, 2019 5 timmar sedan, Junkers said: Körde sönder min likadant, fälgen kostade 8200:- så det blev en ny på försäkring. Inga andra skador vad det verkar. Sedan blev verkstadsbesöket en cirkus när de gjorde sönder däcket vid bytet och inte kunde få tag på ett nytt, den blev stående två veckor till jag fixade nytt däck själv som fanns på lager hos Bilmånsson i Halmstad. Kolla att verkstaden du väljer har nya däck om det skulle behövas. Ok tack för tipset ser ut som min fälg ungefär skademässigt. Men jag har fejk orginal fälgar från usa skickade efter dem har dem som vinter hjul vet inte om man kan ersätta en sådan fälg mot en orginal från ford de svarta som man får till när man köper bilen utan paket jag köpte paket så fick lättmetallfälgarna. Citera
Junkers December 24, 2019 Report December 24, 2019 (redigerad) Om inga andra skador finns så lär det bli billigare att skaffa en ny fälg själv. Självrisken var 6875:- men jag hade en tilläggsförsäkring hos Länsförsäkringar som sänker det till 2000:- Ändrade %s av %s (%s) Citera
kanske mustang December 24, 2019 Author Report December 24, 2019 jag har med lf hoppas jag med kommer undan billigt Citera
Junkers December 24, 2019 Report December 24, 2019 Du behöver tilläggsförsäkringen maximera för den lägre självrisken så hoppas du har det. Citera
kanske mustang December 24, 2019 Author Report December 24, 2019 ja eller att det går att fixa fälgen för 1000kr Citera
Janne H December 25, 2019 Report December 25, 2019 Kolla med fälgfixarna Helsingborg de gör bra jobb med skadade fälgar Citera
kanske mustang December 27, 2019 Author Report December 27, 2019 Tack för alla svar ska kolla up det här :) Citera
kanske mustang January 4, 2020 Author Report January 4, 2020 (redigerad) Ok som uptdate kostar 7000 laga och lacka fälg, nytt däck. samt att jag får fixa hyrbil genom annan försäkring. Lf säger att de inte har den försäkringe maximera jag har lf kronoberg . så blir väl 6800kr i självrisk i övrigt var det inga problem med bilen lite sura pengar men ingen annan att skylla på än mig själv. Ska försöka ta det lite lugnare, blev förvänad idag när det var plus 3 grader och halt på sina ställen så man kände det i bilen och det var inte ens i rondeller utan på vanlig väg........ något underkylt regn kanske Ändrade %s av %s (%s) Citera
FastMagnus January 4, 2020 Report January 4, 2020 läropengs kassan ska ha sitt! jag har tagit ut massor där genom åren...……. Citera
kanske mustang January 4, 2020 Author Report January 4, 2020 1 hour ago, FastMagnus said: läropengs kassan ska ha sitt! jag har tagit ut massor där genom åren...……. Ja är väl så vet inte om man lär sig, får väl vara glad så länge kostnaderna inte blir för hööööga. Mina vänner kan öven tipsa om en film som är ny som jag verkligen gillade. Den är på 2 och en halv timme men blir aldrig tråkig den heter Ford v Ferrari sjukt bra, bara se den Citera
Gtttggg January 5, 2020 Report January 5, 2020 12 timmar sedan, kanske mustang said: Ja är väl så vet inte om man lär sig, får väl vara glad så länge kostnaderna inte blir för hööööga. Mina vänner kan öven tipsa om en film som är ny som jag verkligen gillade. Den är på 2 och en halv timme men blir aldrig tråkig den heter Ford v Ferrari sjukt bra, bara se den Jag har också sett filmen. Helt klart sevärd. Citera
kanske mustang January 12, 2020 Author Report January 12, 2020 (redigerad) En tur till Hässleholm och den trevliga, snygga och hjälpsamma tjejen (tror hon hette Cecilia )hos Dahlqvist, som hjälpte mig med kort och att se att det inte var något mer fel under bilen. Fick sen prisförslag från Dahlqvist Kristianstad nästan 7000 kr plus då lånebil som jag får ta med länsförsäkringar. Istället så blir det en tur till Felga de trodde att jag kanske inte behövde byta däck men de kollar på det när jag kommer dit för reparation av fälgen. vi får se bra att man får lånefälg och kan fortsätta köra bilen ingen låne bil, eller tåg som jag tänkte först Ändrade %s av %s (%s) Citera
kanske mustang January 23, 2020 Author Report January 23, 2020 Ok slutade med felga, de lagade fälgen kostade en bit över 2000kr för lagning samt att han tittade på balanseringen på de andra däcken med och då fick jag behålla bilen under tiden fälgen lagades. Däcket behövdes inte bytas, så jag kom undan ganska billigt. tack för all hjälp och alla tips Citera
Recommended Posts