Jump to content

Missade köpet i mellandagarna.......men snart så...


jorsei

Recommended Posts

Tjaba

1.Stolsvarme kan ej bestallas for nya Mussen om bestallt fran USA!...

och aven om det gick, varfor ville du ha den? du kor bilen var&sommar-tid,!!

2.I dags laget e det inget du kan kopa i buitiker for nya mussen som du inte kan via natet,,,,

3. Skippa Silver-stripen,,, personligen tycker jag inte om stripe, men om jag va tvungen o valja sa skulle jag valt vit eller svart,,,,

Link to comment
Share on other sites

Blir inte i slutet av Januari utan kommer att få den om ca: 3 månader. Ska ni köpa nya Mussen så fixa den på firman, för försäkring privat är svindyr. Allt från Länsförs 32.000:- helförs/år till folksam ca: 15.000:-. Det blir tydligen så dyrt för att det inte finns vagnskadegaranti.

Ska ni köpa så kolla med exclusive cars, dom ger 3 års nybilsgaranti/15.000 mil. Har kollat handlare runt om i landet och en del ger inte ens 1 dag garant på bilen, en del max 1 år=värdelöst.

Leasing kostar, med 50:000 1:a förhöjd hyra/36 månader ca: 6.500:---7.000:- i månaden, på en maxad bil med lite extra utr. Pris ca: 410.000:-

Skatt uppskattningsvis 1.500-2.000:-/år

försäkring via Nordea Finans 7.310:-/år helförsäkring

Bara så att ni vet. Kolla marknaden noga, jag skulle nog vara försiktig att importera själv, eller köpa på blocket privat, med tanke på att försäkringen är så dyr. Pruta i så fall ner bilen rejält, och kolla garantier.

Service på bilen är billig och i 1.500 mil intervall. pris ca: 1.500:-

stor service vid 8000-9000 mil kostar ca: 4.000:-

Lycka till. Bara längtar tills min bil kommer. Red Torch med 1000 watts stereon, extra mörk tonade rutor, stolsvärme, Silver stripes över bilen, svarta inredningen med inredningspaketet, och mycket mera. Sätter frun bredvid och cruisar i stan i vår och sommar, fan va härligt.

Åker till USA 3 veckor den 18/3 och kollar in lite tillbehör till bilen som inte kommit till sverige än, och lyssnar på musik samt pimplar bira. Ha det bra alla Musse entusiaster...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bara så att ni vet. Kolla marknaden noga, jag skulle nog vara försiktig att importera själv, eller köpa på blocket privat, med tanke på att försäkringen är så dyr. Pruta i så fall ner bilen rejält, och kolla garantier....

Förstår inte riktigt vad du menar? Blir försäkringen dyrare om du importerar själv eller köper på blocket???

Link to comment
Share on other sites

Bara så att ni vet. Kolla marknaden noga, jag skulle nog vara försiktig att importera själv, eller köpa på blocket privat, med tanke på att försäkringen är så dyr. Pruta i så fall ner bilen rejält, och kolla garantier....

Förstår inte riktigt vad du menar? Blir försäkringen dyrare om du importerar själv eller köper på blocket???

Försäkring som privatperson kostar skjortan. Annars kan man få billigaste genom Nordea Finans/Trygg Hansa för ca: 7.200:-/helförs/år
Link to comment
Share on other sites

Tjaba

1.Stolsvarme kan ej bestallas for nya Mussen om bestallt fran USA!...

och aven om det gick, varfor ville du ha den? du kor bilen var&sommar-tid,!!

2.I dags laget e det inget du kan kopa i buitiker for nya mussen som du inte kan via natet,,,,

3. Skippa Silver-stripen,,, personligen tycker jag inte om stripe, men om jag va tvungen o valja sa skulle jag valt vit eller svart,,,,

Jag får stolsvärme i min, detta byggs i Sverige...Jag kör bilen året om...Jag ska ha Silverstripe, passar fint till den borstade aluminium i kupén.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...