Jump to content

Featured Replies

comment_171126

Tja. Tömt bakaxeln pÄ olja. Ny packning och locket Ätskruvat igen. Oljepluggen sitter pÄ framkant ovansidan??

Insexnyckel strl 9??

Köpt olja frÄn Hansen Racing, behövs tillsats för en Mustang GT frÄn 2000?

Tacksam för svar 😃

comment_171127
51 minuter sedan, GT 2000 said:

Tja. Tömt bakaxeln pÄ olja. Ny packning och locket Ätskruvat igen. Oljepluggen sitter pÄ framkant ovansidan??

Insexnyckel strl 9??

Köpt olja frÄn Hansen Racing, behövs tillsats för en Mustang GT frÄn 2000?

Tacksam för svar 😃

Är bara en 4-kant plugg 3/8" i framkant...Du bör enkelt se den

AnvÀnd 3/8" förlÀngaren som finns i verktygslÄdan.

LS olja ska det vara ......Antingen innehÄller oljan redan det och dÄ stÄr det LS pÄ burken eller sÄ fÄr du hÀlla i det separat

Det brukar numera innehÄlla tillsats

Ändrade %s av %s (%s)

• Author
comment_171175

Tja igen. Fick lov att köpa till en tillsats för oljan som jag redan köpt. Enda uppgiften jag kan hitta pÄ mÀngden olja i bakaxeln Àr 1,7 Liter. Kan de stÀmma?

För övrigt sĂ„ stĂ€mde de bra med pluggen i framkant och 3/8 vart perfekt. Det Ă€r lite svĂ„rt att se nĂ€r man ligger pĂ„ garagegolvet med kĂ€rran pĂ„ pallbockar 😃

comment_171176

Japp lÄter rimligt!

Tips för fylla pÄ om du har tryckluft och en sÄn dÀr pistol med smal spets!........HÄll flaskan horisontellt med en slang frÄn flaskan in i bakaxeln......Sen kör in tryckluft spetsen i baksidan pÄ flaskan och blÄs.....DÄ skjuter man in oljan i axeln pÄ nÄgra sekunder.
Kan vara kladdigt och segt hÄlla pÄ klÀmma in oljan annars.

comment_171185

Jag eller rÀttare sagt min son anvÀnde tryckluftsmetoden pÄ en citroen en gÄng, hukande in i hjulhuset blÄste han lite för mycket sÄ att hela flaskan sprack.

Han sÄg ganska rolig ut, hela ansiktet nersmetat med vÀxellÄdsolja, det rann bÄde pÄ ut och insidan av glasögonen.

UppstÀdningen efterÄt var inte sÄ kul