sebbe_ts January 31, 2005 Report January 31, 2005 Jag har problem med min temp/bränsle mätare. När jag köpte bilen fanns det inget konstantspänningsrelä till inst panelen, mätarna hoppade då lite som dem ville. jag har nu köpt ett relä och satt dit, men ingen utav mätarna fungerar. Mätarna går dock i topp när jag jordar kablarna. Har även köpt en ny tempgivare på hansenracing men den fungerar ändå inte (har jag fått fel givare?). kan mätaren vara omkalibrerad för ett annat motstånd/givare? Har inte bytt tankgivare än.Bilen är från -67 Citera
Gäst January 31, 2005 Report January 31, 2005 Hej igen.Det finns två typer av tempgivare en för lampa och en typför mätare. Om du haft otur så har du fått något fel på alla mätare somär anslutna till spännings regulator. Men efter som att du påpekar att mätarna slår i botten vid jordning så förefaller inte mätarna att vara trasiga. Du kan ju ha fel både på tempgivare och tankgivare inteovanligt, men ovanligt med fel på båda samtidigt. :wink: Citera
Recommended Posts