Jump to content

PaulW - Avser köpa en GEN 6 GT under året


Recommended Posts

Hej

Som framgår av rubriken så är jag i köpartagen. Under många år har jag velat äga en Mustang men det är först de senaste åren som förutsättningarna blivit de rätta. Är ute efter en GT helst från årsmodell 2016/2017 men eventuellt även 2015 med automatisk växellåda. Köper man begagnat så kan man inte vara allt för kräsen men grå eller svart hade varit att föredra. Sen är det svårt att inte gilla "showstopper red" klädseln men den verkar inte alls vanligt i Sverige. Okänt om den ens gick att beställa i Sverige eller om prispåslaget var allt för orimligt.

Ni som läser detta får gärna komma med tips på vad man ska titta efter när man köper en begagnad 2015-2017.

Har förvånats över hur de mer eller mindre stått till i pris, bonus malus kan väl skyllas något för detta. Därför kanske det är mer taktiskt att vänta till 2020 då årsmodellerna 2015-2017 kan tänkas sjunka något men på samma gång hur länge ska man vänta!!?? :D Oavsett så är ju en Mustang inget man köper för att vara ekonomisk.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kolla att bilen är Svensksåld

Kolla sedan att den servats som den skall, det är ju 5 års garanti på de Svensksålda så dumt att betala för något som kan vara garanti.

Bytte själv till en svart 2019 för 2 v sedan med SHOW STOPPER RED 😉

Är ju lite fyndläge på nya bilar som står hos ÅF just nu 👍

Link to comment
Share on other sites

On 2020-03-31 at 10:10, PaulW said:

Hej

Som framgår av rubriken så är jag i köpartagen. Under många år har jag velat äga en Mustang men det är först de senaste åren som förutsättningarna blivit de rätta. Är ute efter en GT helst från årsmodell 2016/2017 men eventuellt även 2015 med automatisk växellåda. Köper man begagnat så kan man inte vara allt för kräsen men grå eller svart hade varit att föredra. Sen är det svårt att inte gilla "showstopper red" klädseln men den verkar inte alls vanligt i Sverige. Okänt om den ens gick att beställa i Sverige eller om prispåslaget var allt för orimligt.

Ni som läser detta får gärna komma med tips på vad man ska titta efter när man köper en begagnad 2015-2017.

Har förvånats över hur de mer eller mindre stått till i pris, bonus malus kan väl skyllas något för detta. Därför kanske det är mer taktiskt att vänta till 2020 då årsmodellerna 2015-2017 kan tänkas sjunka något men på samma gång hur länge ska man vänta!!?? 😄 Oavsett så är ju en Mustang inget man köper för att vara ekonomisk.

 

 

Kolla att AC fungerar och bilen har inga vibrationer i kardanaxeln vid 70-80 km/tim. Vissa bilar har problem med stereon.

Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, Robban1 said:

Kolla att AC fungerar och bilen har inga vibrationer i kardanaxeln vid 70-80 km/tim. Vissa bilar har problem med stereon.

Stereon nämner du, vad för issue med stereron, bra att veta 😯

Link to comment
Share on other sites

och en annan sak har man en 2015-2016 och kör med SYNC2 så vägrade FORD här i västerås (tidigare HERMI BIL nu är det HEDIN BIL) uppdatera den till senaste vers, jag nämde att den nya vers skulle göra systemet något snabbare ,

till svar sa den killen bakom disken,

Har du läst det i en forum? :

Ja sa jag,  

fick till svar Man skall inte tro på allt som skrivs där,

jasså !!

nä man skall inte röra nåt som fungerar,

jamen man vill ju gärna ha det senaste uppdatering. 

blev lite osams med fordkillen..😁

Link to comment
Share on other sites

7 minuter sedan, Robban1 said:

Den verkar stänga av sig själv om jag minns rätt. 

oki det problemet tror jag inte har men har för mig att lite issue med bluetooth stödet... men jag har inte kört så mycket med blåtand så jag skall ha det osagt..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
3 timmar sedan, PaulW said:

Tack för alla svar. Har hittat en mustang jag eventuellt tänker köpa https://www.bytbil.com/vastra-gotalands-lan/personbil-mustang-gt-5-0-v8-421hk-svensksald-8200-14259532

Ni som är mer invigda än jag, någon reflektion på den?

/Paul

Lite ombyggd. Bilen är sänkt men inget negativt. Det verkar sitta original ljuddämpare på den.

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Junkers said:

Det var väl den som var i en annan tråd här som hade två missade servicar och därmed troligen får problem med ev garantier.

Har kontrollerat servicen, finns inte registrerade digitalt men finns papper på utförd service hos Upplands Motor som är certifierade. Kollade med Hedbergs och tydligen är det inte allt för sällan som verkstäder slarvar med att registrera digitalt men enligt Hedbergs så gäller garantin så länge papperna finns.

Link to comment
Share on other sites

19 timmar sedan, Junkers said:

Då är det ju grönt!

Har inte sett papperna ännu, åker upp imorgon för en provkörning och kontroll av papper etc. Går allt bra så är det förberett för att jag tar den med mig hem 😀

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...