Musse138 April 12, 2020 Report April 12, 2020 Hej alla Har en fråga ang kolfiberhuv, har precis satt på huven men har inte fått mina huvlås. Jag undrar om det är okej att köra utan att mittfästet som är det ända som håller huven kan lossna. Har märkt att huven fladdrar med tanke på vinden, har bara kört i Max 80km men känns som en dum idé att köra innan man får fästena. Någon som har erfarenhet av detta. mvh Musse138 Citera
Darkis April 13, 2020 Report April 13, 2020 On 2020-04-12 at 11:34, Musse138 said: Hej alla Har en fråga ang kolfiberhuv, har precis satt på huven men har inte fått mina huvlås. Jag undrar om det är okej att köra utan att mittfästet som är det ända som håller huven kan lossna. Har märkt att huven fladdrar med tanke på vinden, har bara kört i Max 80km men känns som en dum idé att köra innan man får fästena. Någon som har erfarenhet av detta. mvh Musse138 Det skulle jag absolut inte rekomendera ifall du menar låset som sitter främst fram. risken är STOR att den åker upp och knäcker fästena bak, samt så har du skador som du inte räknat med .. Citera
Tungelsta HT-67 April 14, 2020 Report April 14, 2020 Vad har du för huvlås idag ? Om kolfiberhuven enbart ligger ned av sin egentyngd så skulle jag mycket starkt avråda från provkörning. Tänk dig själv vad som händer om huven öppnas i 80 blås Eller om den lossnar helt och landar på bilen bakom ....... Citera
Musse138 April 18, 2020 Author Report April 18, 2020 On 2020-04-13 at 15:36, DarKIs said: Det skulle jag absolut inte rekomendera ifall du menar låset som sitter främst fram. risken är STOR att den åker upp och knäcker fästena bak, samt så har du skador som du inte räknat med .. Tjena Tackar för svaret, har inte kört med bilen, väntar på huvlåsen, kommer förhoppningsvis i nästa vecka. Citera
Musse138 April 18, 2020 Author Report April 18, 2020 On 2020-04-14 at 08:11, Tungelsta HT-67 said: Vad har du för huvlås idag ? Om kolfiberhuven enbart ligger ned av sin egentyngd så skulle jag mycket starkt avråda från provkörning. Tänk dig själv vad som händer om huven öppnas i 80 blås Eller om den lossnar helt och landar på bilen bakom ....... Tjena Har inga huvlås på idag, väntar på dom, kommer förhoppningsvis i nästa vecka, har beställt dom via Ddesign. Dom heter ”Drake Autom” och är till Mustang 05-09. låter bilen stå tills dom är monterade. Tack för hjälpen Citera
Darkis June 24, 2020 Report June 24, 2020 On 2020-04-18 at 07:20, Musse138 said: Tjena Har inga huvlås på idag, väntar på dom, kommer förhoppningsvis i nästa vecka, har beställt dom via Ddesign. Dom heter ”Drake Autom” och är till Mustang 05-09. låter bilen stå tills dom är monterade. Tack för hjälpen Hur har det gått, blev det bra med huvlåset, en bild kanske ? Citera
Recommended Posts