Jump to content

Tungelsta HT-67

Medlemmar
  • Posts

    229
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Tungelsta HT-67 last won the day on May 20

Tungelsta HT-67 had the most liked content!

About Tungelsta HT-67

  • Birthday 03/30/1961

Recent Profile Visitors

1,582 profile views

Tungelsta HT-67's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

25

Reputation

  1. Piston Head Volume (cc): +8.00cc https://vp-autoparts.se/sv/artiklar/kolvsats-ford-260-289-302-64-92-030.html För att räkna fram statiskt / dynamiskt komp (man måste veta värden på kammen) https://www.gofastmath.com/Compression-Ratio-Calculators/Static-And-Dynamic-Compression-Ratio-Calculator
  2. https://www.ebay.com/itm/153459951383 https://www.cjponyparts.com/scott-drake-gauge-face-overlay-speedometer-200-kilometer-mustang-1967-1968/p/GF61/
  3. https://www.summitracing.com/int/search/part-type/motor-mounts-and-inserts/year/1966/make/ford/model/mustang/engine-size/4-7l-289/engine-family/ford-small-block-windsor?N=engine-type%3Av8&SortBy=Default&SortOrder=Ascending https://vp-autoparts.se/sv/artiklar/motorkudde-64-66-11-65-v8-ho.html Ser ut som nedre fästena till motorkuddarna är borta , som skruvas fast i nedre delen av fjädertornen . https://www.npdlink.com/product/brackets-motor-mount/105035?backurl=search%2Fproducts%3Fsearch_terms%3DMotor%2Bmoant%26top_parent%3D200001%26year%3D1966&year=1966 https://www.npdlink.com/product/insulator-motor-mount-premium/207531?backurl=search%2Fproducts%3Fsearch_terms%3DMotor%2Bmoant%26top_parent%3D200001%26year%3D1966&year=1966
  4. https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AOD_transmission
  5. https://www.gofundme.com/f/stoppa-lnsstyrelsens-krav-om-skrotning?utm_source=customer&utm_medium=copy_link_all&utm_campaign=m_pd+share-sheet
  6. En carport är bättre än både tält eller ett isolerad ouppvärmt garage . Man vill ha nederbördsskydd , skydd från solen men luftgenomströmning . Ett varmgarage med ventilation är naturligtvis bäst .
  7. En äkta Fastback borde kosta mer , men allt beror på skicket/utrustning på bilen .
  8. Kamkedjekåpan kan rosta sönder vid vattenkanalerna , mot blocket . Antar du har en 289 - 302 - 351 W Obs , sitter skruvar mellan oljetråget / kamkedjekåpan också , svängdämparen måste demonteras .
  9. Du får börja ta upp beställningar
  10. Byt laddrelä . Den här tex är elektronisk (utan mekaniska brytare) https://www.npdlink.com/product/voltage-regulator-alternator/100812/200432?year=1967
  11. Har du separat laddrelä eller inbyggt i generatorn ?
  12. Har en gång upplevt (som passagerare) en färd på en regnblöt / hal väg , med en bil där baktrummor hade renoverats . Bakhjulen låste sig före skivbromsarna fram , bilen stod på tvären , 4 filig väg med gott om trafik . Vill jag ej uppleva igen . Det viktiga är att bromskraften ska vara högst till frambromsar , bakhjulen får ej låsa sig före frambromsarna . Kanske kan testas på grusväg , med en kontrollant vid vägkanten .
  13. Om det blir läckage på motorn så beror det inte på " för mycket olja " Syntetisk olja kan iofs tvätta effektivare i motorn och skapa läckage . Om oljan blir till vit grädde har man STORA problem , med kylvatten på fel ställen . Är inte bra att hälla i för mycket eller för lite olja i motorn , oljan kan delta i förbränningen tex .
×
×
  • Create New...