Jump to content

Richard Nordström, Mustang 2018 "Badpony", Piteå


Recommended Posts

Hej, 

Jag är egentligen allt annat än ny medlem, lyckades faktiskt av någon outgrundlig anledning få medlemsnummer 6 då jag gick med i början av 90-talet. Vi var ju inte så många medlemmar då men om jag minns rätt var vi ett 500-tal i varje fall. Hur som helst så skaffade jag mig då en -69:a Mach1:a som renoverades, trimmades och fräschades upp till en riktigt trevlig street/strip bil. I och med att jag är ifrån Piteå så är jag ju mer eller mindre uppväxt med dragracing tävlingar (fuel sm m.m) på vårt fina flygfält i Långnäs. Därigenom så skulle ju förstås Mach1:an testas på strippen och sen var man fast. Körde den i en par år i olika bracket klasser men mycket vill ha mer och en -67:a Mustang byggd för dragracing införskaffades och jag och min bror bildade Nordstrom Bro's dragracing. Med -67:an härjade vi rätt friskt i Super Gas runtom i Norden. VI vann bl.a Sko-Uno och Drag Finals på Mantorp m.m, m.m. Men som sagt mycket vill ha mer och -99 införskaffade vi en Thunderbird, tidigare ägd av Sverre Kahrs och Patrik Pers här i Norden. Med den körde vi ett år Super Comp och ett år Competition. Sedan kom livet emellan.

En liten "side note" är att vi faktiskt var med i TV i ett halvtimmes reportage om dragracing 1996 gjort av Johan Ejeborg. Det kan väl vara en och annan av er som kommer ihåg det. Det var min bror Patrik som var huvudperson och det handlade om då vi skulle ner till mantorp första gången och då tävla med hans T23:a som hette "Born Loser". 

För att göra en lång historia kort så avvecklade jag dragracing verksamheten 2002 men behöll -69 Mach1:an för gatbruk. 2018 sålde jag till slut -69 Mach1:an och var inne på att mitt Mustang liv var över. Men då våren kom provkörde jag en 2018 och då var jag fast igen. Här nedan har ni en par bilder på mitt nuvarande åk. Jag har testat den på strippen och igen vill ju mycket ha mer. Så ett och annat är gjort sedan dess och mer är på gång. Street Week lockar framöver och i och med att jag är lite "tävlings" så är jag inte med bara för att delta. I och med att vi är i Covid-19 tider så är det inte omöjligt att jag hittar lite tid för att skapa en projekttråd och berätta mer om vad jag pysslar med. Förhoppningsvis kan det inspirera någon. 

Vi har fritidshus i Dalarna och Mustangen har varit på besök så långt söderut 🙂  och så också på träffen i Karlstad 2018. Förhoppningsvis syns vi på någon träff i norr eller mellan Sverige framöver. 

Ha det gott och "take care", med vänlig hälsning Richard

20190630_191734.jpg

20190630_191448.jpg

20190630_191531.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...