Jump to content

Funderar på Köpa


Monkey.D

Recommended Posts

Hej,

Jag har i tankar på att köpa denna bil.

https://www.blocket.se/vi/89514914.htm

någon som har ägt den eller vet något om bilen? Jag har lagt märke till att den har två missade service 2018 samt 2019 ( stora servicen) 

tacksam för svar innan jag gör ett köp.

Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

On 2020-04-25 at 21:56, Monkey.D said:

Hej,

Jag har i tankar på att köpa denna bil.

https://www.blocket.se/vi/89514914.htm

någon som har ägt den eller vet något om bilen? Jag har lagt märke till att den har två missade service 2018 samt 2019 ( stora servicen) 

tacksam för svar innan jag gör ett köp.

Mvh Thomas

Hur vet du att den har dessa 2 servicar missade?

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Det kan vara ett helvete med just garantin och service.

Min granne har en några år gammal (annan Ford) som fick något problem i maskin.
Han hade alltid lämnat service på verkstad men nu visade det sig att någon anställd missad släcka ett intervall och ingen service lampa var tänd heller.
Han fick inte ut på garantin trots Ford själva gjort fel!
Nu var det något enklare fel på ett par 1000-lappar och han sket i att driva det så hårt.

Idag måste man vara petnoga med allt sådant så detta skulle jag kolla med företaget om dom skriftligen kan ge en garanti.

Hur som helst om det är 2st missade servicar hur kan du ens själv överväga köp?
Walk away!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Jag fattar inte hur man kan hänga upp sig på några servicar. Det är ingen bil som rullar 10 000 mil om året direkt. Ser bilen välvårdad ut och inga problem så förstår jag inte hur man kan hänga upp sig gällande servicar. 

En annan sak också, hur många har gott o säga om Fords servicar?

En fast kostnad, plus några timmars jobb för 6 - 7000:- spänn och du vet inte vad de har gjort ens?

Mer än förmodligen att ni får ert dokument där den digitala servicen är gjord. 

Tillägga att detta är min åsikt, kan även tilläggs att jag inte gjort en ända service på Ford på min GT -16 och garantin gäller fortfarande.

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla svar,

jag vet att man inte måste utföra service på Ford, det sa dem till mig på Ford verkstad. Men regeln är att den andra firman måste ha gått igenom alla punkter som Ford gör under en specifik service. Det är en tolkningsfråga som man då får diskutera med Ford om problem uppstår i framtiden. Jag och säljaren kom tyvärr inte överens om priset så det blir att hitta en annan nu 😊

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Jag fattar inte hur man kan hänga upp sig på några servicar. Det är ingen bil som rullar 10 000 mil om året direkt. Ser bilen välvårdad ut och inga problem så förstår jag inte hur man kan hänga upp sig gällande servicar. 

 

Det måste man tyvärr göra!
Det är nästan större risk något händer på entusiastbilar....För lite mil och mycket stillestånd tar död på det mesta
Många reparationer är extremt dyra även till synes enkla.
Därför ser även alla bilföretag till att hitta kryphål att slippa sig ur en reparation.
Att inte följt en service är ett ypperligt tillfälle dra sig ur ett garanti åtagande!

Dessutom som kund när man i ett senare skede kanske försöker byta in sin bil så är även en missad service en anledning till att bilen blir svår att sälja

Så det handlar inte så mycket om att bilen inte kanske behöver servicen i exakta intervaller....Mer om att det är kryphål för att sätta dit oss kunder

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...