Jump to content

Featured Replies

comment_13602

Jepp, det hela går ut på att man byglar två kontakter i ett kontaktstycke i motorutrymmet, sen så sätter man sig i bilen och läser av felkoderna med hjälp av Check Engine lampan, räknar blinkningar och håller på.

Man kör ett test med tändningen på, motorn av (KOEO) och ett test när motorn går (KOER), sen kan man även mäta om ngn cylinder är dålig, genom att låta testet lägga av en cylinder i taget, och sen mäter den varvskillnaden.

Om varskillnaden blir noll eller liten så är en cylinder dåligg, och du får genom felkoderna veta vilken.

Kör man hela testet så är det väldigt avancerat och man får reda på det mesta!

Sitter inte hemma för tillfället, men kan posta en riktigt bra och nyttig länk i ämnet, eller så mailar du mig på info@pernolf.se så skickar jag över den.

(lättare att jag kommer ihåg om du mailar...)

:)

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...