Jump to content

Köpråd/Värde Mustang cobra cab 1996


MRLA

Recommended Posts

Hejsan ! Är helt ny inom mustang . Är dock intresserad av att köpa en. 

Jag har blivkt erbjuden en cobra cab från 1996, endast en brukare i sverige. Har stått ett par år, helt ok skick men behöver se övet bromsar däck osv.

Vad är en sådan värd ungefär om den är körbar och i fint helt ok skick ? Kan absolut tänka köpa drn föt billigare peng gör att göra iordning men tänkte ta reda på vad dom ligger på ungefär. . Då jag inte är så insatt i dessa..

En annan fråga , hur vet man om det är en cobra den har ju alla cobramärken på kaross ratt motor osv. Det står dock inte att det är en cobra vi regnr. 

Mvh 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

De varierar väldigt i pris
Ofta sönder trimmade och inte mycket original kvar drar ner priset.....Dom bör vara helst i original tycker jag
Motorn är det som är mest unikt och kolla lite på YouTube hur det ska se ut

Typ

 

Modellen är om den är hel och ren en trygg investering som i framtiden kanske kommer stiga lite i värde
Med dagens mått mätt är den ingen raket och känns rätt gammal att köra....Trots allt nästan 25år gammal
Enda svagheterna är mest inredning som är av tidstypisk US känsla=Usel
Drivlinan är robust och bra.
Chassi, bromsar och hjulupphängning är i nivå vad man kan förvänta sig av Ford.....Kanske inte bästa alltså! 🙂

Att den stått "ett par år" är direkt en varningsflagga
Då börjar saker torka in och läcka och det kan snabbt bli en hel del service/reparationer.
Det kan bli riktigt konstiga fel på bilar som stått

Kan ej gissa pris men skulle inte förvåna mig att det börjar på 150 om allt är bra.....Kan vara lägre men en del vill ha 300

Men som sagt 25år är gammalt så det kan bli riktigt dyr historia om man har otur.

Det är iallafall en ikon och riktigt cool bil!!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...