Rick_Mach1 February 5, 2005 Report February 5, 2005 hejjag har en 1969 mustang mach1 ,jag tänkte renovera motorn,inte för att den är jättedålig,men bara för att få den fräsch och att jjag vet att den är ok.är det värt att fräscha upp den jag har?Eller får man mer för pengarna om man köper en Crate motor från usa?`jag har sett ett par som har köpt crate motorer som man bara sätter i bilen och startar.Varför har man gjort det?var det värt det?Har någon nåt tips om man skulle köpa en?tex skeppa hem den ?vad man ska kolla efter?etcMåste jag byta nåt med den har motorn eller uppgradera nåt?Tack Citera
Stig February 5, 2005 Report February 5, 2005 Hej. Jag har gjort det du beskriver. Köpt en komplett flång ny motor från USA. Varför? Jo, jag tror inte någon firma här i Sverige skulle ha gjort det billigare eller bättre. Kunde inte bli enklare, komplett motor, bara installera och vrida om startnyckeln. Den injusterad och klar. Själv har jag inte rört en skruv varken på tändning eller förgasare.Det finns motorer i alla möjliga utförande och det är inget som du behöver ändra på i din bil för att den ska passa om du beställer en lika stor motor som du har.Här är min motor.http://www.fordcobraengines.com/351W_400Carb.htm Hälsning Stig Citera
Arjan February 15, 2005 Report February 15, 2005 Hej, av rent intresse, undrade jag hur man skickar en sådan motor hit, och vad kostar det? Citera
Rick_Mach1 February 15, 2005 Author Report February 15, 2005 Hur mycket vad den skatt o tull?Måste du betalar 35% ????? Citera
lilian February 15, 2005 Report February 15, 2005 try Rick at Gene Evans Ford in Atlanta, #1 ford racing dealer in the Us, 20% discount on lots of Ford racing parts.very kind and helpful.www.gefracing.com Citera
Stig February 15, 2005 Report February 15, 2005 25% moms plus tull , kommer inte ihåg riktigt men 3-4% tror jag.Stig Citera
Rick_Mach1 February 15, 2005 Author Report February 15, 2005 OUCHJag är från AUSTRALIEN och om vi impotera något vi betalar bara 10%...Måste du betalar oms på frakt ? Citera
Recommended Posts