GustafL June 21, 2020 Report June 21, 2020 Behöver köpa nytt batteri och undrar om någon vet om något batteri på svenska marknaden liknar Mustangens originalbatteri?? Menar utseendet alltså. Citera
Per Berglund June 21, 2020 Report June 21, 2020 Svårt i Sverige Du kan däremot köpa ett lock du sätter över batteriet så det ser ut som ett originalbatteri Man varför vill man göra det egentligen? Ser ju bara fånigt ut Du kan däremot beställa ett reproducerat batteri från Scott Drake Men extremt dyrt och dåliga vad jag hört. Känns trevligare med ett högpresterande kvalitets batteri för mindre pengar. Tudor har en hel del batterier som är svarta så det sticker inte ut Biltema också fast kvaliten vet jag inget om Citera
GustafL June 21, 2020 Author Report June 21, 2020 Det är med locket var ju kreativt men håller med om att det mest blir fånigt. Har ett batteri från Biltema i nu men är osäker på om det laddar ur sig eller om jag har annat elproblem. Vill pröva annat fabrikat hur som helst. Ska kolla in Tudor. Tack för inspel. Citera
Per Berglund June 21, 2020 Report June 21, 2020 2 timmar sedan, GustafL said: Det är med locket var ju kreativt men håller med om att det mest blir fånigt. Har ett batteri från Biltema i nu men är osäker på om det laddar ur sig eller om jag har annat elproblem. Vill pröva annat fabrikat hur som helst. Ska kolla in Tudor. Tack för inspel. Ja ett Biltema är säkert ett vanligt bly batteri med vatten? Dessa batterier laddar ur automatiskt ca 1% / dag vilket anses fullt normalt Egentligen inte alls speciellt bra för klassiker bilar som står mycket. Dessutom blir det gas av dom som sätter igång oxidation mycket snabbare. Mycket bättre satsa på ett AGM batteri som inte har något vatten på samma sätt. Dom håller laddning MYCKET längre...Typ 1% /månad men de laddar upp mycket bättre också. Jag är mer lagt åt teknik istället för hur det ser ut så därav det förslaget. Om det laddar ur sig är det lätt att kolla med en vanlig multimeter. Sätt den på ca 10A mätområde...Bilen helt avstängd och inget igång såklart Ta bort minus polen Sätt + multimetern på batteriets - pol Multimeterns Com port hänger du på - kabeln du hängde av Visar den några Ampere nu så har du en förbrukare som drar Troligen visar den kanske någon decimal typ 0,1 men det är OK Citera
Recommended Posts