pools June 21, 2020 Report June 21, 2020 Nu har vi testat toppfarten på våra hingstar, jag och Kenneth Rosén. Vi åkte upp till Åmselebasen, ett nerlagt militärflygfält där man kan hyra in sig för en repa, eller sex som vi gjorde. 200:- per bil. BILLIGT!!! 260 km/Tim kom vi upp till innan den 2 km. långa banan tog slut. I 260 håller man hårt i ratten!!! Det var skitkul! Hade banan varit en km. längre hade nog kunnat åka mätaren ut. /P-O Citera
Musse18 June 21, 2020 Report June 21, 2020 Kul! Har gjort samma sak med hoj, dock i Södermanland för rätt många år sedan. En kompis lovade att spöa mig med 100 km/tim. Han sporthoj, jag glidare. Han misslyckades, gjorde 274 och jag 182. Mätningen gjordes med nollkalibrerad laserpistol. Hur mätte ni? Citera
Junkers June 21, 2020 Report June 21, 2020 Har för mig att Mustangen är spärrad till 250 så det kanske var den verkliga hastigheten? Citera
Junkers June 21, 2020 Report June 21, 2020 (redigerad) 157mph verkar det vara eller 252,7 km/h då. Eller 250 på europeiska- Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tbird June 21, 2020 Report June 21, 2020 Kul och dra ifrån bilar som har hastighetsspärren installerad. Speciellt då man lägger i nästa växel då man ligger jämsides. Åtminstone 275 (då räknar jag lågt). Citera
Prime Mover June 22, 2020 Report June 22, 2020 Har någon tagit bort spärren och kollat toppfart? Enligt forum i USA så ska bilen toppa runt 290 utan spärr. Om inte det räcker så finns en lösning, "just add a compressor" : Tyvärr så har inte Ford Performance inte ännu ordnat godkännande för kompressorn i EU. Fixar Ford ett godkännande på att avgaskrav klaras i EU och intyg på att bilen är byggd för att klara en kompressor (vilket den är) så är det bara att skruva på kompressorn, ta med godkännande pappren och åka och besiktiga och sen fixar besiktningen att kompressor och den nya effekten skrivs in i fordonsinformationen. Citera
Junkers June 22, 2020 Report June 22, 2020 290-295 verkar det ligga på och då träder en ny spärr in som inte är lika lätt att gå förbi, tydligen måste hjulsensorer kopplas bort för att gå förbi den... Citera
Prime Mover June 23, 2020 Report June 23, 2020 Henessey i Houston måste lyckats koppla förbi hjulsensorerna då de kom upp i 335 km/h, med de labbade en del med varvtalsinställningarna så kompressorbilen hade mer att ge. De körde med bilen i övrigt i originalskick så däcken var nog den svaga länken över 300 km/h. Citera
pools October 12, 2020 Author Report October 12, 2020 On 2020-06-21 at 14:32, Musse18 said: Kul! Har gjort samma sak med hoj, dock i Södermanland för rätt många år sedan. En kompis lovade att spöa mig med 100 km/tim. Han sporthoj, jag glidare. Han misslyckades, gjorde 274 och jag 182. Mätningen gjordes med nollkalibrerad laserpistol. Hur mätte ni? Ursäkta sent svar, är inte så ofta på forumet nu längre. Vi mätte inte mer än vad mätaren visade. Och som sagt, nära 260 när banan tog slut. Måste nog testa igen nästa sommar. Då kanske man kan ta i lite mer innan man kommer ut på "raksträckan" Citera
Prime Mover October 13, 2020 Report October 13, 2020 pools, du har fått fram maxhastigheten som bilen visar på hastighetsmätaren med 250 km/h spärren inkopplad. Med GPS eller laser så hade hastigheten vart några km/h lägre, så mycket som hastighetsmätaren visar fel. Jag gissar att bilen kändes pigg hela vägen upp ? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.