Gäst February 6, 2005 Report February 6, 2005 --------------------------------------------------------------------------------hej,har en ht-68 som jag funderar på att göra cab av,eftersom inget i bilen är original,så kan man lika gärna löpa linan ut och få en cab.men,min fundering är:skiljer sig cab/ht:n karossmässigt åt?eller kan man "snitta av"karossen på lämpligt ställe,och helt enkelt flytta över den till ht:n?vad säger bilprovningen om detta tro?har någon gjort det här förut så skriv ett svar.är tacksam för alla svar runt detta.mvh anders Citera
JohanT5 February 6, 2005 Report February 6, 2005 För att göra en cab (om den ska se ut som en Mustangcab) av en HT så måste man nästan ha en cab att plocka delar av. Caben har extra "sparklådor" på innsidan av dom vanliga sparklådorna och vid bakdelan där cabben går ned ser det helt annorlunda ut. Plus att det finns en hel del förstärkningar lite här och där. Jag håller på att rostlaga en -70 cab med hjälp av en -69 HT. Citera
Gäst February 6, 2005 Report February 6, 2005 tja, det låter som man får forska lite i vad som skiljer dom åt när det gäller förstärkningarna.du har nog rätt i att man ska ha tag i en cab att plocka ifrån,tack för inlägget.jag undrar föresten vad bilprovningen skulle ha synpunkter på ett sådant ombygge! anders. Citera
MrTurbo_1645 February 6, 2005 Report February 6, 2005 Oj!Det var väl att ta i? Inte lite synd att kapa sönder bilen? Lär vara mycket jobb och svårt att få det bra, som en äkta cab kommer det aldrig att bli. Varför inte sälja bilen och köpa en riktig cabbe istället? Citera
cmc 49 February 6, 2005 Report February 6, 2005 Om man ändå måste ha en cabb o ta delar ifrån så kan man lika gärna renovera den dåliga cabben man får tag på.Fanns en rostig 68cab med 6a för 50000:- på blocket eller va det på usabil.nu kanske. satsa på de istället:- Citera
Recommended Posts