February 6, 200520 yr comment_13678 --------------------------------------------------------------------------------hej,har en ht-68 som jag funderar på att göra cab av,eftersom inget i bilen är original,så kan man lika gärna löpa linan ut och få en cab.men,min fundering är:skiljer sig cab/ht:n karossmässigt åt?eller kan man "snitta av"karossen på lämpligt ställe,och helt enkelt flytta över den till ht:n?vad säger bilprovningen om detta tro?har någon gjort det här förut så skriv ett svar.är tacksam för alla svar runt detta.mvh anders
February 6, 200520 yr comment_13688 För att göra en cab (om den ska se ut som en Mustangcab) av en HT så måste man nästan ha en cab att plocka delar av. Caben har extra "sparklådor" på innsidan av dom vanliga sparklådorna och vid bakdelan där cabben går ned ser det helt annorlunda ut. Plus att det finns en hel del förstärkningar lite här och där. Jag håller på att rostlaga en -70 cab med hjälp av en -69 HT.
February 6, 200520 yr comment_13689 tja, det låter som man får forska lite i vad som skiljer dom åt när det gäller förstärkningarna.du har nog rätt i att man ska ha tag i en cab att plocka ifrån,tack för inlägget.jag undrar föresten vad bilprovningen skulle ha synpunkter på ett sådant ombygge! anders.
February 6, 200520 yr comment_13691 Oj!Det var väl att ta i? Inte lite synd att kapa sönder bilen? Lär vara mycket jobb och svårt att få det bra, som en äkta cab kommer det aldrig att bli. Varför inte sälja bilen och köpa en riktig cabbe istället?
February 6, 200520 yr comment_13694 Om man ändå måste ha en cabb o ta delar ifrån så kan man lika gärna renovera den dåliga cabben man får tag på.Fanns en rostig 68cab med 6a för 50000:- på blocket eller va det på usabil.nu kanske. satsa på de istället:-
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.