Jump to content

Hjääälp det rostar!!!


Recommended Posts

Nu börjar snart mina nyblästrade delar att rosta, Kan någon tala om för mig vad som ska vara metallfärgat på en sen 64½ mest akut är spiralfjädrar, "strutrod", krängningshämmare fram.

Snälla svara om ni vet.

Mvh Pelle

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Hej!

Jo så här kan det hända, om det kommer "bubblor" i lackerade delar

så kan det vara att den har varit övertäckt med t.e.x presenning och då händer det att lacken inte kan andas vilket leder till "Bubblor" i lacken och då måste det tyvärr slipas plåt rent och lackeras om..

PSS använd aldrig presenning till Mustangen.

Mvh. Jesper

Link to comment
Share on other sites

Hej Pelle,

Jag är inte 100% på din årsmodell av musse men jag kikade lite i MCA regelbok och när det gäller framvagnsdelar som skall vara natural

så är det följande:

Strut rods, idler arm, pitman, steering box, tie rods, drag links, strut washers, swaybar hardware.

framfjädrar svarta eller natural,

bärarmar natural eller svart med natural kulbultar,

krängningshämare svart.

Detta är från regelboken och är så att säga hyfsat korrekt ( du har något att skylla på) jag vet däremot att den inte är 100% korrekt på 71-73 modellerna.

Men medans du är tveksam passa på och grunda delarna så stoppar du upp rosten en stund :D

Sedan får du ursökta svengelskan.

mvh

JL

Link to comment
Share on other sites

Tack så jättemycket jag har precis kommit in från garaget efter grundning, jag har hittat en kallgalv som jag hade tänkt använda till dom delarna men nu är alltihop grundat så jag får se hur jag gör. Har du någon bra färg som liknar natural. Var får du tag i MCA reglerna?

Mvh Pelle

Link to comment
Share on other sites

En etsande grundfärg brukar vara bra att börja med, de färger jag använder är eastwoods dom är dyra men har en mycket hög kvalitet och räcker länge än vanliga spray färger.

Finns att köpa hos SKEVAB i Sundsvall som är ÅF för Eastwood.

MCA regelbok kan man beställa av de flesta firmor som säljer mustangdelar åtminstone i USA.

mvh

JL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...