darne1 July 6, 2020 Report July 6, 2020 Hej Bytte termostat på min 67:a med 289 I fjol för att den inte gick upp i temperatur. Fungerade därefter bra tills nu då den (vilket jag trodde) inte heller gick upp i temp. Bytte åter igen termostat och kylvatten vilket var ordentligt smutsigt. Märker nu att temperaturen är ok men mätaren går bara upp minimalt. Tror ni att jag skall kolla givaren eller instrumentet först? Citera
Jan-Eric.Andersson July 6, 2020 Report July 6, 2020 (redigerad) Kan det möjligtvis vara voltregulatorn eller vad det heter som sitter bakom instrumentpanelen, jag hade samma problem. http-autoparts.se/sv/artiklar/spanningsregulator-instrument-64-66.ps://v Ändrade %s av %s (%s) Citera
darne1 July 7, 2020 Author Report July 7, 2020 Svårt att tänka mig spänningsregulatorn när övriga instrument är helt ok? Kanske att det satt sig nåt skit på givaren som isolerar när vattnet visade sig vara så skitigt? Citera
Recommended Posts