snock February 8, 2005 Report February 8, 2005 Skulle vilja montera ett performer rpm airgap på min 289. Har lite för mesig kam för att det ska vara hundra dock. Tror jag har 220 graders duration (0,050"), medan Edelbrocks egen kam som är optimerad för rpm-kitet har 224 grader (insug) och 232 (avgas). 10 grader längre duration brukar flytta maxeffekten runt 500 varv uppåt har jag för mig. Rpm-insugen jobbar ju bäst mellan 1500 och 6500 varv, tror min motor kommer ge max runt 5600. Kommer väl varva runt 5900 i så fall, vid enstaka tillfällen. Kan jag få airgap-insuget att funka med min kam genom att montera en sån där spacer med fyra hål? Vet att man kan flytta effekten lite neråt i varvtalsregistret genom att göra så, men frågan är hur mycket. Förgasaren är en speed demon 575. Det sitter hooker comp. headers på motorn och dubbelt 2,5" avgassystem med kryss och bra dämpare. Topparna är pocketportade originalprylar med std ventiler tyvärr. Citera
Recommended Posts