kanske mustang July 31, 2020 Report July 31, 2020 och det är tydligen en fordmotor, vet inte i vilken Ford de satt i dock eller antal hästar eller om de var mer trimmade eller optimerade. Citera
Darkis July 31, 2020 Report July 31, 2020 39 minuter sedan, kanske mustang said: och det är tydligen en fordmotor, vet inte i vilken Ford de satt i dock eller antal hästar eller om de var mer trimmade eller optimerade. Ääh spagettibil nädå låter bra Citera
Per Berglund July 31, 2020 Report July 31, 2020 (redigerad) 56 minuter sedan, kanske mustang said: och det är tydligen en fordmotor, vet inte i vilken Ford de satt i dock eller antal hästar eller om de var mer trimmade eller optimerade. Japp importerades dessutom av Ford i USA som även sålde dom.....en 351C och samma som i Mustangen så ingen superbil direkt Detta hamnade i helt fel kategori kategori också! Ändrade %s av %s (%s) Citera
kanske mustang July 31, 2020 Author Report July 31, 2020 18 minuter sedan, Per Berglund said: Japp importerades dessutom av Ford i USA som även sålde dom.....en 351C och samma som i Mustangen så ingen superbil direkt Detta hamnade i helt fel kategori kategori också! Finns det något man kan göra för att få ett sådan ljud i en 2018 Mustang ? Citera
Per Berglund July 31, 2020 Report July 31, 2020 (redigerad) 1 timme sedan, kanske mustang said: Finns det något man kan göra för att få ett sådan ljud i en 2018 Mustang ? I princip omöjligt eftersom 2018 har en "flat plane" crankshaft där varannan sida av motorn avfyras symetriskt Äldre motorer gör inte det utan kalla "Crossplane" där 2 av cylindrarna på ena sidan avfyras efter varandra och avgaspulserna blir därför ojämnt. Därför blir det ett råare "rumpty dumty" ljud på i princip alla äldre US motorer Nyare motorer är likt Ferrari helt jämt men Ford har ändå försökt få ett V8 ljud Så ska man vara elak så är det bara Cheva som har kvar det riktiga V8 ljudet! Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Tbird July 31, 2020 Report July 31, 2020 Det fanns en hel del spagetti bilar på 60-70 talet med amerikanska V8. Vad f-n är felet med det. Jag tycker det är häftigt. Citera
Ralle August 1, 2020 Report August 1, 2020 21 timmar sedan, Per Berglund said: 23 timmar sedan, kanske mustang said: Finns det något man kan göra för att få ett sådan ljud i en 2018 Mustang ? I princip omöjligt eftersom 2018 har en "flat plane" crankshaft där varannan sida av motorn avfyras symetriskt Coyotemotorn som sitter i mustang gt har väl ändå cross plane crankshaft medan gt350 motorn även kallad voodoo har flat plane. Vill du få liknande ljud finns tunes att köra in i bilen som kallas för ghost cam tune. Vet dock ej om bilen kan ta skada av det. Finns flertal videos på Youtube angående ghostcam på just mustangen. Citera
Per Berglund August 1, 2020 Report August 1, 2020 19 minuter sedan, Ralle said: Coyotemotorn som sitter i mustang gt har väl ändå cross plane crankshaft medan gt350 motorn även kallad voodoo har flat plane. Vill du få liknande ljud finns tunes att köra in i bilen som kallas för ghost cam tune. Vet dock ej om bilen kan ta skada av det. Finns flertal videos på Youtube angående ghostcam på just mustangen. Ahaa då vet jag tack! Kollat så mycket på Youtube och det är ju mest GT350 som testas så jag trodde de var samma bas på alla 2018 Då bör det inte vara några problem alls få till ett råare ljud Citera
kanske mustang August 2, 2020 Author Report August 2, 2020 ok ljud i den här annars var det inte så mycket som var nytt eller som jag vill ha som är skillnad från min 2018 GT grillen påminner lite om de äldre versionerna med runda lampor. det på huven de klistrat dit var inte i min smak och emblemen kan jag med vara utan Citera
kanske mustang August 2, 2020 Author Report August 2, 2020 12 timmar sedan, Ralle said: Coyotemotorn som sitter i mustang gt har väl ändå cross plane crankshaft medan gt350 motorn även kallad voodoo har flat plane. Vill du få liknande ljud finns tunes att köra in i bilen som kallas för ghost cam tune. Vet dock ej om bilen kan ta skada av det. Finns flertal videos på Youtube angående ghostcam på just mustangen. Tack så mycket ska söka på det vore nice om det fanns för en vittig peng och inte som sagt skadar bilen, vilket låter som mindre troligt man ska kolla upp det Citera
Recommended Posts