Elwaro February 10, 2005 Report February 10, 2005 Hvis jeg pusser ned plåten i gulvet under bilen og behandler med noe slags rustbeshyttelsesmiddel.Hva slags lakk eller annet middel ville dere foreslå å benytte utenpå dette?Svart lakk?Karosserimasse av noe slag?Noen med gode erfaringer eller tips? Citera
norrbagge February 10, 2005 Report February 10, 2005 spørs vel på hvor nær du skal "standarden"Lakk og behandle med linolje er mitt stalltips dersom du higer etter en korrekt oppussing Citera
Elwaro February 11, 2005 Author Report February 11, 2005 Kan du si litt nærmere om denne metoden?Mener du at jeg først skal grunne med en rustbeskytter,deretter lakkere og så påføre linolje?Og.......hva slags linolje bør jeg bruke?Har du noe merke,type,nummer,salgssted eller lignende å foreslå?Ett strøk,tp strøk,tre strøk? Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 11, 2005 Report February 11, 2005 Hej.Det finns en väldigt bra färg för att behandla renplåt den används i första hand på plåt tak. Den skall alltså klara en hel del, färgen är naftabaserad svart och namnet på färgen ärPANSAROL och finns i byggvaruhandeln. :wink: Citera
Elwaro February 11, 2005 Author Report February 11, 2005 Takk for tips.Vi får nå se...........tenker det blir litt rustmiddel i bunnen og så noe tecktyl/understellsmasse over som totalbeskyttelse.Passer vel best for nordiske forhold tenker jeg Citera
NightMaaN February 12, 2005 Report February 12, 2005 jag skulle rekomendera en vanlig etsande primer under Pansarolen... annars blir det lätt fukt innanför färgen vis hårda stenskott.. Citera
norrbagge February 12, 2005 Report February 12, 2005 Linoljen har den egenskapen at den trenger inn i porer i lakken og dermed hindrer rustangrep.Tektyl er nok bedre hvis du skal tenke på årlig vedlikehold... Citera
Recommended Posts