Jump to content

Ford Mustang MACH 1


Corvette

Recommended Posts

Klassiskt och alltid rätt! =)

Fighter Jet Gray med appearance package, så får jag kvar den orange accenterna i både stripes och bromsok från min GT Orange Fury. Samt la till de andra fälgarna Y-varianten

Får se om den vrider lika många huvud som Orange Fury färgen, blivit många tummar upp på den på dessa åren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2021-01-07 at 15:15, Duckster said:

Klassiskt och alltid rätt! 😃

Fighter Jet Gray med appearance package, så får jag kvar den orange accenterna i både stripes och bromsok från min GT Orange Fury. Samt la till de andra fälgarna Y-varianten

Får se om den vrider lika många huvud som Orange Fury färgen, blivit många tummar upp på den på dessa åren.

Ja rött i någon form har 20% av alla Mustanger lackats i sen starten 1964, så det är ett tryggt val. Min nuvarande är också Race Red med svarta stripes. Funderade på några andra kulörer, bla Grabber Yellow och Iconic Silver men det fick till slut bli Röd igen. Det är Mach 1 jag vill ha, inte någon ny färg även om man fick fundera några varv. 

Fighter Jet Gray med orange accentfärg är en grym kombo. 

Grattis! 

Link to comment
Share on other sites

Noterar att det nu kommit flera länder som anger en limiterad upplaga. Nu senast Kanada med 44st Mach 1.

Har tidigare sett uppgifter både från Australien och Nya Zeeland.

Undrar om någon vet hur många Sverige tillldelats?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2021-01-17 at 11:42, Duckster said:

Noterar att det nu kommit flera länder som anger en limiterad upplaga. Nu senast Kanada med 44st Mach 1.

Har tidigare sett uppgifter både från Australien och Nya Zeeland.

Undrar om någon vet hur många Sverige tillldelats?

Australien fick 700 bilar. Sold out! 

Link to comment
Share on other sites

On 2021-01-18 at 19:00, Yougi2 said:

Australien fick 700 bilar. Sold out! 

Var fick du den informationen ifrån? Kanada borde ju egentligen få en större tilldelning än Australien.

Hade varit intressant att se, buzzet är igång på USA forumet om att Mach 1 verkar bli högst begränsad i upplaga och 700st till the aussies låter skyhögt jämfört med 44st till Kanada 

Så härligt att se att det drar igång lite. Vilket som så får vi fantastiska bilar som kommer att vara rejält ovanliga i Sverige.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 timmar sedan, Duckster said:

Var fick du den informationen ifrån? Kanada borde ju egentligen få en större tilldelning än Australien.

Hade varit intressant att se, buzzet är igång på USA forumet om att Mach 1 verkar bli högst begränsad i upplaga och 700st till the aussies låter skyhögt jämfört med 44st till Kanada 

Så härligt att se att det drar igång lite. Vilket som så får vi fantastiska bilar som kommer att vara rejält ovanliga i Sverige.

 

https://www.caradvice.com.au/892653/2021-ford-mustang-mach-1-confirmed-for-australia/

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 timmar sedan, Yougi2 said:

Men det var ju 700 Bullitt bilar som de sålt 2018 - 2019 🤔

While the Ford Mustang Bullitt edition – 700 of which were sold locally in late 2018 and early 2019 – was available with a six-speed manual transmission only, the Ford Mustang Mach 1 is available with a choice of six-speed manual or 10-speed automatic transmission in the US.

Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, corvette said:

Men det var ju 700 Bullitt bilar som de sålt 2018 - 2019 🤔

While the Ford Mustang Bullitt edition – 700 of which were sold locally in late 2018 and early 2019 – was available with a six-speed manual transmission only, the Ford Mustang Mach 1 is available with a choice of six-speed manual or 10-speed automatic transmission in the US.

The new 2021 Ford Mustang Mach 1 is coming to Australia, as a limited run of 700 vehicles from next year.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, corvette said:

den skulle man ha men den kommer bli för dyr för min plånbok 😔

Jag var med på scenen när den första GT500An 2020 såldes på barret Jackson herre gud vilket drag det var 1.1 miljoner dollar 

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, FastMagnus said:

Jag var med på scenen när den första GT500An 2020 såldes på barret Jackson herre gud vilket drag det var 1.1 miljoner dollar 

Det måste ha varit en upplevelse de 👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...