jocke4u December 3, 2020 Report December 3, 2020 Tjenare, Bygger en GT40 med Ford Windsor 302 (stroke 347) och det ska sitta en Audi 01E transmission på denna. Har köpt en adapaterplatta inkl. koppling, svänghjul, startmotor etc och det har varit en del turer men återstår ett problem som jag måste lösa och jag löser det själv. Startmotorns kuggar i vilande läge ligger ca 10 mm från startkransen på svänghjulet. Drar jag ut startmotorns axel manuellt så kan jag mäta upp ett slag på ca 12,6 mm. Dett skulle ge 2,6 mm grepp i startkransen vilket är för lite. Så behöver fräsa ner plattan som startmotorn monteras på (se bilden nedan) Frågan är om vad den samlade expertisen här anser med lämpligt avstånd mellan kuggarna på startmotor och svänghjul bör vara i vilande läge? 2, 3, 4 mm ? Citera
inge. December 4, 2020 Report December 4, 2020 vad har du för startmotor? är det en orginal så mät på en vanlig ford Citera
jocke4u December 4, 2020 Author Report December 4, 2020 2 timmar sedan, inge. said: vad har du för startmotor? är det en orginal så mät på en vanlig ford Bra fråga :) en eftermarknads - en Powerlite RAC407 Citera
inge. December 4, 2020 Report December 4, 2020 spelar ingen roll kör samma som orginal tippar 5 10 mm men kolla på en orginal lycka till mvh inge 1 Citera
jocke4u December 13, 2020 Author Report December 13, 2020 Efter en del mätningar och diskussioner med leverantörer så kommer jag ta av 5 mm av monteringsplattan för startmotorn. Citera
jocke4u December 15, 2020 Author Report December 15, 2020 12 timmar sedan, inge. said: vad vad det jag sa ja nästan, du skrev 5 10 mm (10 mm är alldeles för långt) Med 5 mm bort på plattan så blir avståndet 3,2 mm Citera
Recommended Posts