Jump to content

Mustang fast back 67


Sadeln

Recommended Posts

Hej! Mustang älskare och god fortsättning. Har en fråga gällande priset på en fast back 67 bullitt kopia ligger ute på blocket för 640.000 sek. Enligt säljaren rego racing är bilen nyrenoverad och mycket påkostad. Är det någon som vet något om detta bilföretag är det ett rimligt pris? Bilen ser fräsch på alla bilder, tänkte åka och kolla på den. Tacksam för synpunkter👌😊

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Sadeln said:

Hej! Mustang älskare och god fortsättning. Har en fråga gällande priset på en fast back 67 bullitt kopia ligger ute på blocket för 640.000 sek. Enligt säljaren rego racing är bilen nyrenoverad och mycket påkostad. Är det någon som vet något om detta bilföretag är det ett rimligt pris? Bilen ser fräsch på alla bilder, tänkte åka och kolla på den. Tacksam för synpunkter👌😊

Jag såg den och ser välbyggd, hel och ren ut.

Jag kan bara kommentera att till det priset skulle det vara en mycket kraftfullare motor och dessutom en rejälare bakaxel.....Den har den lilla bakaxeln 8" som förvisso är jättebra men vek vid effekter närmare 400hk och oftast ej spärrande.
289 V8 är en bra motor men ack så trött! 
Det jag kan se är motorn inget alls speciellt gjort med så förvänta dig runt 200hk på bakhjulen. Max!! Ser riktigt sniken ut ärligt talat

Tremec lådan en T5 vad jag kan se är skitbra men inget man lägger högre effekt på
T5 lådan/289a ger bilen väldigt låg förbrukning....Tror man utan vidare kommer ner till 0.9L/mil på landsväg

Tycker priset är i överkant men priserna rusar så jag har inte hunnit med i svängarna.
Med tanke på drivlinan skulle jag inte lägga ens 400.000....Men det är jag det!!! 
Alternativen är ju oftast dyrare och köpa en bil behov av renovering kan bli mycket dyrare!!
Den bilen är ju "Turn Key" och bara dra iväg vilket man får ta i beaktning

Beror lite hur du vill använda bilen men jag tror det är en väldigt trevlig motorvägsbil men utan större "fun factor".....Mer nostalgi och mys!!

För mig ska en Bullitt ha en stark 390FE BigBlock som har rätta kraften till vad bilen utstrålar!
Hade den 390 (eller annan större motor) och T5/TKO låda skulle jag lätt fundera på saken.

Ljudet och kraften när 390 Bullitt drar iväg är helt underbart och så rått!

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Sadeln said:

Hej! Mustang älskare och god fortsättning. Har en fråga gällande priset på en fast back 67 bullitt kopia ligger ute på blocket för 640.000 sek. Enligt säljaren rego racing är bilen nyrenoverad och mycket påkostad. Är det någon som vet något om detta bilföretag är det ett rimligt pris? Bilen ser fräsch på alla bilder, tänkte åka och kolla på den. Tacksam för synpunkter👌😊

 

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, Sadeln said:

Tack! För informationen behöver tänka till ett varv till. Har idag en Mustang Gt årsmodell 16 med Borla s typ. Har väl blivit lite nostalgisk som vill ha en classic modell 😊

Ja en 2016 är en helt annan story!  Rolig, snabb, alla bekvämligheter och bekymmersfri!

Jag vet ju inte din nivå i "meckar kunskaper" men även om den 67an är totalt genomgången så är det ändå ett ständigt  "gullande" med det mekaniska och det händer alltid något! 🙂
Efter att tittat närmare på alla bilder så måste jag säga den ändå ser mycket bra genomgången och ser inga oroväckande detaljer...Fint bygge!!

Det är bara priset i förhållande till den snikna motorn som jag inte är bekväm med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...