Elwaro February 17, 2005 Report February 17, 2005 I min 68 Mustang HT sitter det en 20 A sikring til "Lighter og Emergency Flasher".Sikringen er en glassikring og er ca. 26 mm lang.Jeg har forsøkt å bestille denne flere ganger fra USA men hver gang kommer det en 30 mm lang sikring.Samme her hjemme;bare 30 mm lange sikringer å få tak i og disse er det ikke plass til i holderen.Noen som vet hvem som har rett sikring?Ps.Ifølge min Shop Manual for 1968 Mustang skal det være en SFE 20 A sikring Citera
NightMaaN February 17, 2005 Report February 17, 2005 en lösning kan juh vara att bygga om till mer std-betonade säkringar för att lättare kunna byta senare... annars har jag inga tipps om vart du kan hitta dem Citera
convertible90 February 17, 2005 Report February 17, 2005 En annan lösning är att löda på ett par trådar/kablar på den gamla säkringen till en ny som får hänga utanpå, inte så snyggt men det fungerar..... Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 17, 2005 Report February 17, 2005 I min 68 Mustang HT sitter det en 20 A sikring til "Lighter og Emergency Flasher".Sikringen er en glassikring og er ca. 26 mm lang.Jeg har forsøkt å bestille denne flere ganger fra USA men hver gang kommer det en 30 mm lang sikring.Samme her hjemme;bare 30 mm lange sikringer å få tak i og disse er det ikke plass til i holderen.Noen som vet hvem som har rett sikring?Ps.Ifølge min Shop Manual for 1968 Mustang skal det være en SFE 20 A sikringHej.Hansen Racing och American Racing har haft dessa säkringarpå lager tidigare, dom säljs även i kompletta satser i plastask. :wink: Annars är det fantasin som får konstruera säkringar, jag haranvänt de vanliga keramik säkringarna som sitter som originali Volvo 240 behöver bara klämma ihop säkringsbläcken med enplatt tång för att få dom att klämma om säkringen. Kan också påstå att det inte har så stor betydelse om säkringenär på 15 amp i stället för 10 amp då det är säkringens uppgiftatt brinna av vid kortslutning, den gör det i vilket fall . Citera
Darne February 17, 2005 Report February 17, 2005 Hej!Har för mej att PG Larsson i Tibro har dessa säkringar.Mvh"Darne" Citera
Recommended Posts